באדיבות מרכבות הירדן

בילוי משפחתי של פעם

במרכבות הירדן, בחוות ביתניה, תוכלו ליהנות עם כל המשפחה מבילוי משפחתי של פעם. החווה הוקמה ב-1914 על-ידי אנשי העלייה השנייה כחווה ניסיונית להכשרה חקלאית, והיום משמשת כמרכז בו ניתן לחוות איך חיו החלוצים לפני יותר מ-100 שנים.
לחוות את חיי החלוצים
במהלך הביקור תכירו באופן אישי את בעלי החווה כיום, אורי שרת, יליד קיבוץ דגניה ב', ודור שלישי למשפחת שרת הידועה. אורי ייקח אתכם עם כל המשפחה לסיור ברכבי שטח חשמליים, יספר לכם את הסיפורים הסודיים של עמק הירדן וישיר לכם משירי רחל המשוררת. בנוסף, תלמדו איך חולבים עיזים ואיך מובילים מים בצינורות, איך חורשים בשדה בעזרת מחרשה רתומה לסוס, ואיך אופים פיתות בטאבון. תצאו יחד עם אורי והצוות לטיול רגלי קצרצר לאורך הירדן, ממטעי הבננות ועד לבית המשאבות ותצפית על אום-ג'וני ההיסטורית. תיהנו מהנופים הירוקים והמשכרים, ותשמעו הסברים מרתקים על התפתחות החקלאות באזור.
מתאים לכל הגילאים
במתחם חוות ביתניה ניתן לקיים ימי הולדת ולציין חגיגות שונות בפעילויות אתגריות וחקלאיות בחווה. הפעילות מתאימה לכל הגילאים (ילדים מגיל 3 חייבים בתשלום). משך הפעילות כשעתיים וחצי.

המסלול עם רכבים מגיע עד לנחל המעיינות

surujon2
    תענוג רצוף|5 14.04.12
    הגענו בצהריים. לילדים הייתה פינת ליטוף מאוד משעשעת של עזים חברותיות, לאחר מספר דקות נכנסו כל הילדים למאהל לפינת יצירה.הילדים בנו אוניות(רפסודות) שאותן ישיטו מאוחר יותר בירדן. לאחר כחצי שעה קראו לנו לעלות לכרכרה כשמוביל אותה אורי.אורי חילק לנו שירונים ומרגע זה - לא הפסקנו לשיר,כשזייפנו בצורה קשה השתתקנו ואז אורי כיוון אותנו לסולם הנכון.אורי עצר מספר פעמים בדרך, תוך כדי שהוא מסביר על ההסטוריה של הסביבה, ואף הרשה לילדים לעלות על יוסי(הסוס) ולהצטלם. אחרי כ-רבע שעה הגענו לנחל הירדן, שם ירדנו להפסקה והילדים השיטו את האוניות.חזרנו בשירה וחיכתה לנו ארוחת פויקה ופיתות בטאבון.הילדים נהנו וגם אנחנו.נחזור

מוסקל
    חוויה לילדים ולהורים|4 21.05.11
    חזרנו ל"מרכבות הירדן" בפעם השנייה. הגדולה (6) זכרה היטב את הפעם הקודמת וציפתה לכך מאוד. בסך הכל לא התאכזבנו. קבענו מראש עם אורי והמרכבה חיכתה לנו בשעה היעודה. ישי העגלון היה חביב והעשיר אותנו מהידע הרב שלו ומסיפוריו. העצירה בנחל יבניאל ובניית הרפסודות הקטנות העצימו את החוויה לילדים. נחמד מאוד, גם ביום חם (הרוח בנסיעה הופכת אותה ל"ממוזגת")

uk56
    ליכלוך + אי עמידה בזמנים|3 24.03.09
    מקום מיוחד , אורי האחראי אינו שולט בזמנים . ניקיון וסדר - לא הצד החזק

shiklior
    נהדר|5 25.04.08
    כאילו הלכנו חמישים שנה אחורה, גם החווה שממנה יוצאים וגם המסלול עצמו, פרט לרכבי 4*4 שהזכירו לנו מדי פעם את המציאות. הטיול במרכבה חביב, צחקנו המון. היינו עם ילדה בת שנתיים וחצי שזו היתה גולת הכותרת של הטיול בשבילה, היא התלהבה ללא גבול, גם מהטיול בעגלה וגם מהחווה שם ליטפה טלאים ואפילו האכילה טלה אחד בבקבוק חלב ובהתמוגגות משותפת. הסיורים האלה נעשים מכל הלב, וזה ניכר. מומלץ מאד, בעיקר כמובן למשפחות עם ילדים.

nachsht
    לא לפתח ציפיות גבוהות מדי|4 29.11.07
    בילוי לא שיגרתי, בעיקר לילדים. ה''רפסודות'' הם סהכ כמה פיסות עץ המחוברות זו לזו; אבל המדריכים חביבים עם מורל גבוה

tamirs
    סיור מוצלח - אושר גדול|5 02.08.07
    הילדים נהנו מאוד. הסיור בעקרון כולל שירה, זייפנים כמונו ויתרו על החלק הזה. יש טיול יפה עם מרכבה, שתיית תה, השטה של רפסודות זעירות מתוצרת עצמית ועגלונים לבביים

haute
    שבת בקר יום יפה|5 24.06.07
    שבת בבוקר , שי העגלון הוביל אותנו לשעתיים מהנות ומלאות נופים , ידע וסיפורים מצחיקים . מומלץ

pang
    בילוי נחמד לשבת בבוקר|4 04.06.07
    ביקרנו בשבת בבוקר עם ילדים (וכלבה). היה מאוד נחמד, מומלץ בחום

oeoai
    ארץ ישראל הישנה והטובה...|5 08.04.07
    שעתיים של הנאה צרופה בקבוצת כנרת ונחל יבנאל. הסיור במרכבה עם מדריכים/עגלונים מקיבוצי האזור הינו חוויה והתחברות לעמק של פעם עם סיפורים מהווי המקום. הילדים היו מאושרים לאורך השעתיים והאמת שגם אנו. רכבנו במרכבה מחוות ביתניה עד לנחל יבנאל עם מדריך בקי ומשעשע, שהסביר על האזור, צמחיה, הסטוריה וגאוגרפיה, שר שירים ו"שוחח" עם הסוס להנאת הילדים. בנחל יבנאל הילדים שכשכו במים, בנו רפסודות קטנות והשיטו אותן במים, שתינו תה צמחים שבושל על האש. שבנו לחווה, עם עצירות נוספות להסברים בדרך, ושם חיכו לנו תפו"א שבושלו במדורה ותה. ההדרכה קלילה ומרתקת והסיבוב מהנה. שווה בהחלט!

dorfani
    היה מקסים, מאד ארץ ישראלי!|5 06.03.07
    רכבנו במרכבות תוך כדי קיבלנו שירונים. ההדרכה היתה נפלאה. במסלול שולבה הליכה קצרה רגלית. נפלא!