קראקל
חמורים
הועלה על ידי pumi

ספארי תנ"כי

נכנסים לחי-בר לפי השילוט ליד סמר. בכל שעה עגולה יוצא סיור מודרך שיירה של כלי רכב מצוידים במכשירי קשר, כי במשך הסיור לא יוצאים מהרכב. החיות מקבלות את מזונן באחת עשרה, אבל כבר בעשר הן מסתדרות עדרים עדרים ליד נקודות ההאכלה שלאורך מסלול הסיור ואז אפשר להביט בהן ממש מקרוב. נוסעים לאט, פותחים חלונות ומתבוננים. הנה היען, שבעונת הסתיו מחזר במרץ אחרי הנקבות וצווארו נצבע בורדו כדי למצוא חן בעיניהן, הנה הדישון וקרניו המסולסלות, והראם הלבן שקרניו הישרות והחדות נראות מן הצד כמו קרן אחת. יש כאן גם פרא, שגופו כחמור וראשו כסוס, וערודים דומים לאלה שחיו פעם אצלנו אבל נכחדו. המטרה העיקרית של השמורה היא להחזיר מינים נכחדים אל הטבע.
כל תושבי החי-בר נזכרים בתנ"ך וכולם אוכלי עשב. אם מתחשק לכם לראות גם כמה טורפים, תוכלו לבקר במרכז הטורפים ליד הכניסה לחיבר וגם להאכילם בתיאום מראש. רוב הטורפים פעילים בלילות ונחים בימים, ולכן סביר להניח שכולם ירבצו במאורות בשוחות ובנקיקים שבכלובים. בחדר החושך אפשר לצפות בבעלי חיים הפעילים בלילה, עטלפים נברנים, ועופות לילה שאין לעירוניים שום הזדמנות לראות והם יפים כחלום.

dalitdo
    שעה קלה בטבע מדברי|4 03.11.15
    הופתענו לטובה, ממש פינת חמד במדבר. הגענו ביום סתוי ונאה וכך הצלחנו לראות כמה מבעלי החיים פעילים וערים. אפילו הנחשים...בחוץ עדרים של דישונים ראמים וערודים יפהפיים המתהלכים בעצלתיים, יענים שלא חוששים להתקרב ותפאורה ההרים הנהדרים מספקים תחושה של כמעט אפריקה.. היינו שמחים לקבל גם הדרכה ובכל מקרה- נחמד וכדאי לביקור קצרצר.

edobrin
    מיותר. המשיכו בטיול...|1 01.06.14
    מיותר ויקר. אם כבר, יותר טוב לראות את החיות באותו הפורמט ב"ספארי". הילדים כ"כ השתעממו שכבר מהרנו החוצה (לצערנו, הדרך פנימה, היא אותה הדרך החוצה...)

selickter
    הפתעה לילדים עירוניים|4 15.08.13
    'ה'מקום לראות את כל החיות מספרים ואגדות בחי. ילדים עירוניים האולם לא ראו עטלף, נחש או צבוע. רק בסרטים. כדאי להכין אותם עם הסברים או סרט טבע ("עולם בראשית", לדוגמה) כי אין הדרכה במקום וחבל. כדי להגיע לקראת ערב, בזמן האכלה, כשחיות רבות נצפות בשטח. הילדים (בני 5 ו-7) נהנו מאוד. מקום טוב לבלות שעתיים.

ocp
    די משעמם|3 03.08.10
    בשטח הפתוח היו יחסית מעט בעלי חיים, והילדים מיצו את חווית הצפיה בהם (שלא היה בה שום ריגוש) די מהר. בהחלט יכול להיות שאשמה בכך שעת הצהרים בה ביקרנו במקום. בחלק הסגור היה קצת יותר מעניין, עם הזדמנות ללמוד אי-אלו דברים חדשים. אולי כדאי להגיע בדרך חזרה מאילת, בשעות הקרירות שבהן החיות פעילות והמשתתפים שבעים מריגושים.

danam_20
    ספארי באמצע המדבר|5 05.12.09
    הגענו לחי בר בצהריי יום חול, היינו כמעט לבד אך זה רק עשה את הביקור ליותר מעניין... יש מסלול לנסיעה עם רכב ממנו ניתן לראות יענים, ראמים, דישון, ועוד חיות בר חופשיות בטבע, יש כלוב טורפים בשבי - נמרים, תן, שועל, נשר, אוח, ויש חדר חושך ובו חיותלילה- ינשופים, גחליליות.... טיפ: לא מומלץ לבוא בשעות הצריים כמו שאנחנו עשינו - רוב החיות ישנו.....

RonenB
    כיף לכל המשפחה|5 19.02.09
    נחמד מאוד ולא יומרני כמו כל האתרים המזוייפים של אילת. חיות חביבות שהילדים מאוד נהנו לראות מסתובבות בסביבתן הטבעית. בנוסף תצוגת טורפים חביבה. אין פינת ליטוף אבל אולי גם זה לטובה לאור אופיו הטבעי - מדברי של המקום. דיסק ההסברים מעצבן ומייגע, אם אתם לא משועממים, אל תוסיפו אותו.

yairbash
    תחנה טובה בדרך|5 29.12.08
    עצרנו בדרך לאילת, הגענו מאוחר ביקרנו רק בתצוגה. קצרה וממצה מאורגנת בטוב טעם עם הסברים. הילדים מאד נהנו.

ארגמנית
    מעניין וחביב אך ללא הדרכה|4 28.04.08
    המקום מסודר היטב, נעים לשהייה ויש פוטנציאל. הדרכה טובה יכולה לשנות הכול. דיסק ההדרכה של סיור היענים/ראמים נחמד, אך לא מספק את החוויה של הקשבה למדריך אמיתי בזמן אמת. סיור הטורפים נחמד ומספק תחושה מדברית ייחודית, אבל גם הוא אינו אטרקטיבי דיו ללא הדרכה הולמת. חבל. שלטים ודיסק אינם תחליף למדריך מוצלח. האווירה טובה בכל מקרה.

tweedle
    שקט, נחמד ומהנה|4 12.01.08
    ילדה בת 12 וילדה בת שנתיים נהנו מאוד. הגענו בעשר בבוקר והתחלנו באגף הטורפים וחדר החושך. האגף מגוון במיני חיות טרף: שועלים למינהם, זאבים, נמרים, צבואים, דורבנים, קיפודים, עופות דורסין, נחשים ועוד. בחדר החושך חיות ליליות. הספארי עצמו הוא מרחבי מדבר עצומים וביניהם משוטטים יענים, דישונים, פראים, ראמים וערודים. בילינו 2.5 שעות ונהנינו מכל רגע.

oeoai
    נחמד, אם אתם באזור ועם ילדים..|3 30.04.07
    סיור חביב, בעיקר עבור הילדים. אנו המבוגרים קצת פחות נהנינו. לטעמנו, היה קצת חד גוני ולא מלהיב. היינו בשיירה בזמן ההאכלה. אם נמצאים באזור ועם ילדים, אז זה כדאי (בייחוד משום שניתן לרכוש כרטיס משולב מוזל למספר אתרים באזור), אבל לא שווה מאמץ מיוחד. כדאי גם לרדת מהרכב ולבקר במרכז המבקרים. לדעתי, ניתן היה להשקיע קצת יותר ולהפוך את המקום ל"חי", מגוון ומעניין יותר.
עוד אטרקציות מומלצות
גן לאומי עבדתגן לאומי עבדת מומלץ מפה9.5החורבות המשוחזרות של העיר הנבאטית העתיקה עבדת מתעוררות לחיים בכל ביקור. עבדת, אחת משש הערים הנבאטיות שהיו בנגב, ומהחשובות שבהן, הוקמה כתחנה לשיירות מסחר שהגיעו מפטרה בדרכן לחוף עזה. שיירות אלו נעו בנתיבים קבועים הנקראים יחד דרך הבשמים הנבאטית. השלוחה, עליה יושבת תחנת הדרכים שהפכה לעיר, מוקפת שרידי חקלאות מדברית שבה התמחו הנבטים כבר עם הגעתם לארץ כאוכלוסייה נוודית. העיר סופחה לאימפריה הרומית ושיגשגה בתקופה הביזנטית כפי שמעידים מבנים מרשימים, כנסיות רבות ומפעלי יין ושמן שנמצאים על השלוחה ועל מדרונה. בעזרת עושרם הרב, הביאו הנבטים את מיטב הבנאים והאדריכלים של התקופה והקימו מבנים גדושי קימורים וקשתות. המבנים השתמרו, חלקם בשלמותם, עד היום. בחלק העליון של העיר ניצב האקרופוליס שהיה המרכז המנהלי והפולחני של העיר. לצד שרידי מצודות ומקדשים אפשר להשקיף על האיזור בתצפית יפהפיה. במקום נחשפו מערות חצובות רבות, חלקן שמשו לקבורה ואחת מהן תפקדה כיקב לאיכסון היין שהופק בגתות העיר. היקב מזמין כניסה עם פנס לחדריו. ליד מרכז המבקרים, בתחתית ההר נמצא בית מרחץ רומי שמטרתו היתה לנקות ולפנק את גופם של הסוחרים המקרא עוד

המכתש הגדולהמכתש הגדול מומלץ מפה9.3המכתש הגדול המכונה גם מכתש חתירה, מזרחית לירוחם, הוא אחד מסדרת מכתשים באזור הר הנגב. המכתש מציג לבאים בשעריו, חלון גיאולגי מרתק לתופעת הטבע עצומת הממדים, המספרת ללא מילים על היסטוריה גיאולוגית וביולוגית מקומית בת אלפי שנים. המכתש הגדול סגור במצוקים ורק פירצה שיצר נחל חתירה באגפו הדרומי-מזרחי, מאפשרת את ניקוזו אל בקעת נחל צין. בקירות המכתש נחשפות אבני חול צבעוניות מתקופת הקרטיקון התחתון, מלפני מאה מיליון שנים. במרכז המכתש, בהר מטמור, נחשפות רבדות סלע כהות של סלעי גיר קשים מתקופת היורה, מלפני כמאה וחמישים מיליון שנים. בקרקעית המכתש, בסלעים מתקופת היורה, אפשר לראות מאובנים רבים של בעלי-חיים ימיים ובהם מאובנים של חבצלות ים. כביש 225 חוצה את המכתש ומוביל לנקודת התצפית בהר אבנון. מומלץ לסייר באתר העצים המאובנים ובאתר החולות הצבעוניים, הנמצא בסמוך לחניון האקליפטוסים. החניון מתאים גם ללינת לילה, לפני או אחרי טיול באזור.קרא עוד
פארק תמנעפארק תמנע מומלץ מפה9.3פארק תמנע הוא האח הישראלי של הפארקים הגדולים במדבריות אמריקה. הוא אמנם קטן יותר, אבל יש בו תצורות נוף ייחודיות לעולם כולו. החלק הדרומי של ישראל יושב בקצה אזור מרתק מבחינה גיאולוגית. זהו אחד משבעה מחשופים של סלע יסוד שמפוזרים בעולם ונקראים מסיבים. פירוש הדבר שהמבקרים במסיב דורכים על הסלע הראשוני ביותר שממנו מורכב קרום כדור הארץ. בשוליים של המסיב הערבי-נובי, שם נמצא פארק תמנע, מתערבבים סלעי גרניט אדומים וסלעים המורכבים מאבן חול מגוונת בסלעי גיר צהבהבים, ויחד הם יוצרים את המשהו המיוחד לפארק תמנע. אבל זה לא הכל. בשער הכניסה לפארק מצטיידים תמורת תשלום באיזי גייד, שהוא מדריך תיירים אלקטרוני. לאורך הדרכים ברחבי הפארק מפוזרות תחנות ממוספרות, ואתם פשוט עוצרים לידן ומקבלים הסבר מוקלט מהמכשיר. יש כאן מיכרות נחושת עתיקים וקניונים צבעוניים, כל מיני צורות שיצר הטבע באבן החול וציורי קיר קדומים, מסלולי הליכה ומקדשים וגם אגם מלאכותי קטן. בקיצור, לונה–פארק שלם של טבע ושל היסטוריה. לפני ששת אלפים שנה כרו כאן נחושת, ועד שיתגלה אתר קדום מזה תמשיך תמנע להיות אתר הכרייה הקדום בעולם. כאן עשה המין הקרא עוד