מלוא הטנא - קטיף עגבניות אורגניות

קוטפות וזוללות
הועלה על ידי yashfe

עגבניות סוכריות

יש עגבניות סודיות בישראל. לא תפגשו אותן בסופרמרקט, גם בשוק הן לא מרבות להסתובב. לפעמים יש נציגות בודדת מהן אצל ירקן יקרן במיוחד או בשוק איכרים, אבל בישראל גדלות עגבניות נהדרות, פיתוחים והכלאות שלהן יוצרים מוצר מורכב ומרגש בטעמו. לרוב הן נמכרות בחו"ל. לא שאנחנו מתלוננים על מה שיש כאן. בחממות של תומר טנא אפשר למצוא כעשרים סוגי עגבניות שרי, עשרים סוגי פלפלים וגם כמה סוגי חצילים - כולם אורגנים בפיקוח אגריאור. אפשר לבקר בחממות, לטעום מהזנים השונים, לקטוף ולאכול. הילדים יגלו שעגבניות לא צומחות על מדפים, ומה שחשוב יותר מזנים והרכבות - אין טעים יותר מירק שנקטף זה עתה.
נמצא צפונית למושב, ליד דרך השלום.

margalitn
    פשוט ומהנה, התרעננות והצטיידות|4 27.03.13
    עצרנו בדרך לאילת, קבלנו הדרכה אישית ממדריכה מקסימה ואינפורמטיבית. העגבניות והפלפלים שצמחו בשפע בחממות היו טעימים מאוד. אכלנו וקנינו אספקה שליוותה אותנו במשך כל הביקור באילת. לא יזיק שדרוג על השרותים+שטיפת ידיים.

daphnaol
    קטיף יקר|3 24.03.13
    מקום מקסים, הילדים מאוד נהנים לקטוף ולאכול תצרת חקלאית טריה. אבל.. לא ברור למה צריכים לשלם 25 ש"ח כניסה לאדם? המחיר מופקע ואינו תואם את התמורה.

chananr
    מעניין ומהנה|5 15.04.12
    חוייה מהנה לכל המשפחה.

noamir
    היה כיף|5 11.01.12
    שמענו הסברים, וקטפנו עגבניות בכל הצבעים וכל הגדלים, גם פלפלים וצמחי תבלין. אפשר לאכול מה שקוטפים במקום ואם רוצים למלא קופסאות הביתה בתשלום.

goodlife
    נחמד|4 28.02.10
    הסיור היה נחמד . החחמה מורכבת מזני עגבניות ופלפלים. בחוץ מגדלים עכשיו אבטיחים. הילדים נהנו לקטוף עגבניות. המחיר לא זול למשפחה.

bluman
    עצירה מעולה בדרך לאילת|4 12.04.09
    עצרנו במקום בדרך לאילת, היינו לבד שם והיתה חוויה. רעות היה מקסימה להילדים התרוצצו, קטפו, טעמו ונהנו. עצירה ממש מהנה ומאפשרת לדחות את הארוחה שאחרי :-)

אוליקר
    חויה מענינת וטעימה|5 04.04.09
    במהלך טיול בערבה הגענו לחממות של תומר. הסיור בחממות היה מעניין מאוד, תומר הסביר בסבלנות רבה על אופן הגידול של העגבניות והפלפלים האורגנים, ועל הדברה ביולוגית . במהלך הסיור טעמנו כמעט מכל סוגי העגבניות בחממה (עד שכבר לא היה לנו מקום) ואפילו ילדים שבבית לא אוכלים עגבניות טעמו. קטפנו עגבניות ופלפלים בסלסלות והמשכנו לאכול לאורך יתר הטיול. סיור מעניין, לימודי, טעים ומיוחד. מומלץ לעצור לביקור.

yaalsh
    בדרך לאילת !|5 01.04.09
    עצרנו שם בדרך לאילת היה מענין וכיף הילדים קטפו עגבניות שלא ידענו אפילו שקיימות צהובות כתומות מנומרות ועוד קיבלנו הסבר על החממה , על חקלאות אורגנית מומלץ לכל המשפחה ... אנחנו עצרנו שם בדרך לאילת אולי עדיף בחזור ואז לקחת את העגבניות הטעימות הביתה ...

orenep
    כיף גדול|5 16.03.09
    בקרנו עם הילדים, קטפנו עגבניות ופלפלים וקבלנו הדרכה נעימה וסבלנית מרעות המקסימה. היה כיף גדול (ונדהמנו לגלות את האמת על הפלפלים הירוקים!) אגב, בדרך לשם, נסענו לאורך "דרך השלום", שזה כבר שווה בגדול.

מאישושה
    טעים... כל כך טעים!|5 05.01.09
    באנו לחממה, עברנו ביסודיות על כל הטעמים וכל המינים- פלפלים, צ'רי וכו', בהדרכתם המקסימה של רעות ושל תומר, למדנו על הכל - מאיך לתלות את הצמחים ועד איזה צ'רי באשכול הוא הכי טעים, ואח"כ עסקנו בקטיף עצמי הביתה. מאז כל ערב אנחנו עושים אימפרוביזציה עם העגבניות בכיוון אחר. פשוט טעים!
עוד אטרקציות מומלצות
שביל הסלטשביל הסלט מומלץ מפה9.5אורי אלון הוא אגרונום, חקלאי ואלוף הארץ בהפרחת יוני דואר. הטיול המודרך שהוא מוביל בחבל הבשור, בין נופי טבע לנופי חקלאות מתקדמת, משלב את כל אהבותיו המקצועיות ואת תחביביו. תחילת הטיול היא בשדות הפלחה ב"דרך השדות", משם עוברים המטיילים לחממות פרטיות בהן אפשר לראות ולטעום תותים מעופפים שהם תותי שדה שגדלים באדניות מוגבהות ובחממה הם מודברים בהדברה ביולוגית ללא שימוש בחומרי ריסוס. בהמשך נכנסים המטיילים לחממות בהן מגדלים עגבניות שרי, עוצרים ליד מכוורות של דבורי בומבוס שהחקלאים נעזרים בהם למטרות האבקה, וממשיכים לפרדס של תפוזים סיניים ותפוזי דם המתפקעים מעסיס אדמדם. בכל אחת מהתחנות במסלול ישנה הפעלה, טעימה או הסבר ובסוף הסיור מגיעים המטיילים לחצר משקו של אלון. שם מפריחים הילדים והמבוגרים יוני דואר כשלכל אחת מהן מוצמדת משאלה קטנה של השולח. במשק של אורי ושולי אלון גדלות לצד שובכי היונים ערוגות תבלין מהם מכינים ביחד לקינוח היום רוטב פסטו שמלווה את הפיתות שנאפות גם הן במקום ומתובלות בסיפורים ואגדות. הסיורים נערכים כשלוש שעות, מתואמים בתיאום מראש ומתאימים לכל הגילאים.קרא עוד

אובר ישראל - כדורים פורחיםאובר ישראל - כדורים פורחים מומלץ מפה9.5יש דרכים רבות לראות את הארץ, ודרך אחת אינה דומה לאחרת, מקום בו היית עשרות פעמים יכול להיות פתאום שונה לגמרי כאשר נקודת המבט משתנה. אין נקודת מבט יחודית יותר, מרתקת יותר ונפלאה יותר מאשר מעוף הציפור. אנו רגילים לראות את הארץ ממטוסים כאשר הנוף חולף במהירות, החלון קטן והאוויר דחוס, החוויה ב-over israel אינה דומה לזה בשום דרך. הכדור הפורח משתלב באוויר הארץ ואינו חותך אותו, התצפית רחבה ללא חלונות וללא גבולות, האוויר קליל ומלטף. השמש כבר עולה אל מעבר לאופק מאירה את המרחבים, זה הזמן להנות מתחושת מרחב אין סופית שהכדור הפורח מעניק, תחושה שאינה דומה לשום דבר אחר. חברת over israel מציע חוויה יחודית שבמרכזה טיסה בכדור פורח, חווית הטיסה שונה לגמרי ממה שאתם מכירים, כאשר אנחנו כל כך רגילים למטוסים שהחוויה בהם שונה לגמרי. מלבד הטיסה החיבור הבלתי אמצעי אל הטבע ומרחבים משלים בילוי שאין דומה לו. החברה מציעה טיסות בשני אזורים, אחד במרחבים הפתוחים של צפון הנגב באזור קיבוץ רוחמה, הנוף כאן כולל שדות רחבי ידים, לצד ישובים וערים. האפשרות השניה היא באזור שדה בוקר, בעומק המדבר הנוף צחיח אך עוצר נשימה, מכל קרא עוד