ספסלים שהשתמרו יפה
בריכת המים
מבט ממגרש החניה

לבריכה הזאת יש בעל בית

מי מעיין דיר עזיז, המכונה גם מעיין כנף, מנוקזים אל בריכת בטון מלבנית ( 4X7 מ'), בסגנון בריכות הקצינים המוכרות של הגולן. עזיז על שום כפר סורי נטוש שנמצא בסמוך, כנף על שום היישוב והנחל הסמוכים. ייחודה של הבריכה הוא בטיפוח ובתחזוקה, מהטובים ביותר שיש למעיינות הגולן להציע. ההסבר לכך טמון באנשי מושב כנף שהכשירו את פנינת הטבע הזאת כאתר הנצחה לחבר המושב אשי (אשר) נוביק שנפל במלחמת לבנון השנייה. נוביק החל בבנייתה של הבריכה,
וחבריו סיימו את המלאכה לאחר מותו. מי הבריכה רדודים יחסית, פחות ממטר. היתרון הוא שהיא נוחה לבילוי עם ילדים. עצי איקליפטוס גבוהים ועצי שיזף מפושטי ענפים ועמוסי פרי (בסוף הקיץ) מספקים נקודות צל נעימות. יש שולחנות פיקניק, נדנדות צנועות שישמחו ילדים, ספסלים אל מול הנוף וגם שירותים כימיים. למקפידים הוכן שק גדול לאיסוף בקבוקי שתיה מפלסטיק. לבריכה הזאת יש בעלי בית וזה ניכר בשטח לטובה, רק ספק אם יש צורך בכל כך הרבה שלטים המורים לשמירת המקום וניקיונו.
בית הכנסת העתיק
לפני או אחרי הרחצה מומלץ לבקר בשרידי בית הכנסת העתיק הנמצא מעל למעיין, מעברה השני של דרך העפר. בית הכנסת מהמאה ה-4 לספירה הוא עדות ליישוב היהודי שהיה במקום בתקופת התלמוד. בין הממצאים אפשר לראות את גומחת ארון הקודש הפונה דרומה לכיוון ירושלים וכן ספסלי ישיבה מאבן ואבנים עם עיטורים יוצאי דופן שנשתמרו היטב. עדרי בקר נוהגים לרעות כאן, ופר סקרן ועבה בשר אל מול בית כנסת הוא מראה שבשגרה.
איך מגיעים: פונים מכביש 869 אל הישוב כנף, כ- 200 מטרים לפני הכניסה למושב פונים שמאלה לכיוון מתחם העסקים של המושב. נוסעים ישר עם סימון שבילים שחור ובמהרה הכביש יתחלף לדרך עפר הנוחה לכל סוג רכב, שהיא למעשה תוואי תעלת הטיית המים של סוריה במאבק על המים משנות השישים. בקצה הדרך נמצא מגרש חנייה שבמורדותיו הבריכה ומעליו חורבות בית הכנסת.

trattnh
    מקום יפה - למעט הדבורים|4 19.04.12
    היינו שם בקיץ שעבר. הילדים נהנו מהמים ומהנדנדה. המבוגרים מהנוף. הבעיה היתה שהיו שם המון דבורים והילד אפילו נעקץ...

dafnag
    שעשוע לילדים ביום חם|4 12.04.12
    יחודו של המקום בנוף הגבעות המשתפלות של מורדות הכנרת, בטיפוח הסביבתי ובביה"כנ העתיק (מומלץ, 5 דקות עליה בלבד). הבריכה לא עמוקה, קרירה ועמוסה. כשהגענו היה עמוס במשפחות, אבל היה נעים- פרט למנגליסטים שהסריחו את האוירה (לא ברור מדוע לא יכלו לבחור בפינה מרוחקת).

yoavbp
    מתחם יפה וקצת עמוס|4 09.04.12
    מעין עם מים נעימים במתחם יפיפה בישוב כנף. המים בגובה של כ- 80 סמ'. המתחם מטופח ונקי - שמרו עליו. שוב חבל שכל פינת חמד שכזו הופכת ליעד למנגלים.נוף מקסים בייחוד בעונה הזו כשהכל ירוק.

ronishay
    מקום טוב להעביר את השבת|5 15.06.11
    הגענו לסוף שבוע 2 משפחות - 4 מבוגרים ו-4 ילדים בני שנה עד 4. המקום מטופח, הניקיון מוקפד, רק את השירותים הכימיים המדוברים לא מצאנו. מצאנו פינה מוצלת עם שולחן, מקום לשני אוהלים ואפילו מעגל אבנים למדורה. הילדים לא הפסיקו לרוץ למים, טבלו דקה ובמשך שעתיים הפשירו בשמש.לאורך כל השבת היתה תנועת מטיילים, אך לא הורגש העומס והיה מקום לכולם.היה יופי.
אתר מפה מעדכן בקביעות שעות פתיחה וטווחי מחירים, אך תמיד מומלץ לבדוק מראש עם המקום.
עוד אטרקציות מומלצות

עין איעין אי"ה מומלץ מפה9בריכת המים הצוננת עין אי"ה, היא אולי הבריכה הכי אסטרטגית שאפשר לטבול בה בשיפוליה הדרומיים של רמת הגולן. הבריכה שנמצאת מזרחית לקיבוץ מיצר, צופה ממרחק של פחות מקילומטר על משולש הגבולות ירדן-ישראל-סוריה, היכן שנחל הרוקד נשפך לנהר הירמוך בדרכו מערבה. הבריכה המרובעת אינה גדולה, כארבעה מ"ר והמים בה קרים ונקיים, למעט מעט אצות מים ירקרקות ולא מזיקות. מקור המים הוא מעיין הנובע במעלה המדרון וצמחייה ירוקה מסמנת את נתיבו. עץ שיזף אדיר ממדים נאחז היטב בקרקע הקשוחה, מציע מקום מוצל לפיקניק ומנוחה ליד המים. עין אי"ה נקראת על שמו של אילון יעקב הורביץ שנהרג בעת שירותו הצבאי. חבריו בחרו במקום היפה והמבודד הזה להנציח את שמו ושיקמו את הבריכה, מזכרת מהסורים, הוסיפו ספסל והפכו את השטח למזמין ונעים. קצת חבל שמטיילים אחדים אוהבים להשאיר שרידי פיקניקים לבאים אחריהם באזור החניה. איך מגיעים: פונים מכביש 98 אל קיבוץ מיצר, חולפים על פני הכניסה לקיבוץ ובצומת T פונים ימינה לכיוון סוף מסלול נחל מיצר. לאחר כ-700 מטרים פונים שמאלה אל כביש צר היורד לעבר הנחל. לאחר כ 1.1 קילומטר פונים שמאלה אל דרך עפר, חולפים על פניקרא עוד