נוף הכינרת מעין שוירח
הוראות למבקר

שריר וקיים

לפשוטי העם שאינם בעלי רכב שטח, ההגעה לבריכת המעיין של עין שוירח (שריר) דורשת השקעה. אך ההשקעה, כמו בהרבה מקרים, משתלמת. מעל קיבוץ האון, בחצי הדרך למעלה אל הרמה, מסתתר (באמת מסתתר) מעיין מקסים. עד לא מזמן היה שייך ליודעי דבר וסוד אך מאז לאט לאט חדר לתודעת המטיילים. בריכת הבטון הוקמה בשנות ה-1940 לצורכי השקייה על ידי תושבי הכפר הסורי הסמוך סמרה, ששכן היכן שיושב כיום קיבוץ האון. בשנת אלפיים החל תושב האון, ירח פארן, להוציא את הסחף שסתם את הבריכה, לשקם אותה ולהביא אותה למצב הטוב שבו היא נמצאת כיום. הבריכה ארוכה וצרה. ארוכה עד כדי כך שאפשר לעשות כמה תנועות חתירה ולשחות כ-10 מ' מקצה לקצה. עומק המים כמטר וחצי ואיכותם טובה, למרות שיש כאלה שהאצות בדפנות והקרקעית הדשנה והרכה בתחתית ירתיעו אותם. סביב הבריכה גדלים עצי אקליפטוס ותאנה, שבצלם תמצאו דיירים נודדים עם אוהלים ומבקרים מזדמנים.
לא מה שהיה פעם
הבריכה היפה והגדולה שהייתה פה פעם נשברה ע"י רשות הטבע והגנים כדי להוריד את מפלס המים, התאור בהמשך שאולי עוד יחזור כבר לא מדויק . כרגע גבוה המים כ50 ס"מ והם לא נקיים במיוחד.
איך מגיעים
מכביש 98 החוצה את רמת הגולן מצפון לדרום, בין הקילומטרים ה-11 וה-12, פונים מערבה עם שילוט לעין תאופיק. דרך העפר מובילה אתכם לתוך יער מבוא חמה. נוסעים כ-700 מ' עד צומת שבילים, שם ממשיכים ישר עם סימון שבילים ירוק עוד כ-400 מ' (הזהרו ממעבר בקר בעייתי לרכב כעבור כ-300 מ'). שרידי מוצב נראים מימין ומשמאל, ובצומת הבא ממשיכים ישר, עם שילוט קק"ל לכיוון כביש 92 והכינרת ועדיין עם סימון שבילים ירוק. כשמגיעים לצומת שבילים נוסף מחנים את המכונית. מכאן ההתקדמות ברכב 4X4 או ברגל. יורדים מהמכונית וממשיכים ישר אל דרך לבנה ועם הסימון הירוק היורד מטה. כעבור כ-250 מטרים מתעקלים ימינה בחדות עם הדרך וכעבור עוד 450 מ' עולים במדרגות ימינה. מזהים את שם המעיין על הסלע ויורדים עם השביל עוד כ-300 מ' עד לנחל שריר והבריכה שבאפיקו, סך הכל כקילומטר הליכה מהרגע שעוזבים את המכונית.

קרןהפוך
    מרגוע לנשמה|5 12.01.19
    מקום נפלא. חלקת גן עדן. שקט. נקי. מטופח. בלי חתיכת נייר קטנה על הרצפה. מתחבא בין מורדות ההר. נוף נהדר. בקיץ כשגם אפשר להתרחץ יש ערך מוסף. השלט בכניסה שבה את ליבנו: "הפרי טוב למאכל. אל תיקח בכליך".

goodlife
    מהטובים בארצנו|5 06.08.11
    מקום שבאמת באמת שווה להתאמץ ולהגיע אליו. פנינת חמד מדהימה עם מיים קרירים. הנאה לכל גיל. שווה להשקיע ולמצוא בעל 4*4 שיקח אתכם לשם כי אין סיוט יותר מלטפס בעלייה בחום אחרי השהייה בבריכה....