פארק המעיינות. צילום: דביר אלמוג
נחל קיבוצים, פארק המעיינות
עין מודע, פארק המעיינות

עמק המעיינות

פארק המעיינות הוא שמו החדש של איזור הכולל שלושה אתרי מים ידועים בעמק בית שאן למרגלות הגלבוע:נחל קיבוצים, עין שוקק ועין מודע. החל מחורף 2010 עומד לרשות המטיילים חניון גדול מחוץ לגדר הסח'נה, ממנו ניתן להמשיך אל אתרי הפארק ברגל או באופניים פרטיות, ללא תשלום ובאופן חופשי. אמנם הנוחות שבהגעה עם המכונית עד לקו המים אינה קיימת כאן עוד, אבל המעיינות נשארו כפי שאתם מכירים אותם. רק שעכשיו הם נקיים יותר ושלווים יותר.
5 דקות הליכה יביאו אתכם אל עץ הדקל הנמוך שמסמן את תחילת מסלול המים בנחל קיבוצים. 10 דקות הליכה יביאו אתכם לבריכת המעיין הטבעית של עין שוקק. לגבי עין מודע, אם אתם לא אוהבים הליכות ארוכות, 4 ק"מ במקרה הזה, עדיף שתיקחו אופניים. הדרך שנסללה לעין מודע עוקפת את בריכות הדגים של קיבוץ ניר דוד, בצמוד לתעלת המים שמובילה את מי עין שוקק להשקייה. השדות החקלאיים נשארו במקומם ללא הפרעה, ובבריכות, בסתיו ובחורף, תראו מחזה טבע ישראלי של עופות מים, ציפורי שיר ודורסים. בולטות להקות החסידות השחורות, עיטים מסוגים שונים, אנפות אפורות, ופרפורים שמפרפרים במקום בכנפיהם לפני הצלילה למים.
בסוף 2014 נחנך השביל הרטוב המחבר בין בריכת עין שוקק לבריכת טחנת הקמח הסמוכה. ההליכה נעימה, המים רדודים וניתן לשכור מגפיים במבואת הכניסה.
על גלגלים - רכבים להשכרה
ממש כמו באגמון החולה, למעוניינים בשיטוט חווייתי יותר בפארק קיימות אפשרויות השכרה רבות, שכל אחד יוכל להתאים לעצמו בהתאם לזמן ולכיס. רכב גולף חשמלי לארבעה או שישה אנשים וכמובן זוגות אופניים. שאטל, בעל קרונות על גלגלים, יוצא כל שעה וחצי ועובר בכל אתרי הפארק. השאטל האחרון עושה איסוף לפני סגירת הפארק והחשיכה בשעה 16:00. טוב לקיצור טווחים ולהקפצות בעלות לא גבוהה של 20 ₪ לכרטיס יומי. ויש עוד תוכניות לפיתוח השטח הפתוח הזה, כדי שמשפחות יוכלו להעביר כאן יום שלם בלי בכלל להרגיש. חיסכו את המעקפים וההתגנבויות, היכנסו מהכניסה הראשית כמו כולם, ותבינו שאתם חלק מפרוייקט יפה שכדאי להיות חלק ממנו.
באופן מפתיע, בניגוד למצופה מיוזמה שלכאורה הפקיעה מהמטיילים את שכיות החמדה שלהם, מישהו עבד נכון בתכנון הפארק. למעשה, המישהו הזה מורכב ממספר לא מבוטל של מוסדות ממשלתיים, אירגוני סביבה וזכיין פרטי שחברו יחד ונראה שהם בדרך הנכונה להשיג כמה יעדים חשובים. שמירה על הסביבה האקולוגית בעמק בית שאן היא כנראה היעד המרכזי כאן ולצדו גם פיתוח האיזור כאתר תיירות לכל המשפחה.
איך מגיעים: מכביש 669 פונים אל כביש הגישה לגן לאומי גן השלושה (הסח'נה). לפני מחסום הכניסה פורשים ימינה עם השילוט לכביש המקיף את גדר הגן הלאומי ומגיע לאחר כ-900 מ' אל רחבת החנייה.

אלגוריתם
    מומלץ מאד במזג אויר טוב|5 20.10.16
    חפשו ימים שהטמפרטורה יורדת אל מתחת ל 30 מעלות, וקיבלתם בילוי משפחתי מושלם ל 6 שעות מלאות. מומלץ מאד לאוהבי הליכה במים (ומי לא!?) מחיר הרכבים החשמליים מתקזז עם ה'אין תשלום' בכניסה, כדאי מאד !

steinla
    נקי ונעים|5 27.09.16
    המקום נקי, נעים, אנשים אדיבים. השביל הרטוב הוא שידרוג מעלף למקום. פשוט ללכת ולהנות!

daphnaol
    בילוי נהדר|5 30.08.16
    מסודר ונקי, אפשר ברגל , באופניים או לשכור רכב חשמלי - התשלום רק על השכרת כלי תחבורה. בריכות ונחלים מדהימים, בילוי קיץ אולטימטיבי בעמק בית שאן

rotemse
    בילוי קיצי נהדר |5 20.08.16
    המעיינות השונים, השביל הרטוב, נחל הקיבוצים כולם יפים, נקיים ובעיקר נפלאים לטבילה. אנחנו שילבנו בין שעתיים בקלאב-קאר בהם עצרנו לטבילות קצרות במעיינות השונים לבין הליכה בנחל הקיבוצים. היה מושלם!

Mikamika
    רק ברגל|5 03.05.15
    היינו אתמול ולמרות שהיה שבת לא היה מפוצץ באנשים בילינו את כל היום במקום היפה הזה שהיכרנו אותו לפני שהפכו אותו לפארק הלכנו ברגל את כל המסלול(סהכ 9 קמ) וכך יכולנו להנות גם מהליכה בתוך נחל הקיבוצים וגם מהליכה בקטע של נחל שוקק וגם לרבוץ במים כמה שבא לנו בעין מודע ובעין שוקק לא היינו מוגבלים בזמן כמו שאר המבקרים שהשכירו טוקטוק והיו מחויבים להחזירו בזמן לכו ותהנו

yanivli
    מתחרה לאגם החולה?|4 10.11.14
    הקונספט מאד מזכיר את חווית אגמון החולה. קוראים לו עכשיו (אחרי "פארק המעיינות") "בשביל המעיינות". שוכרים רכב חשמלי ונוסעים ועוצרים לרחוץ במעיינות, לראות ציפורים, למנגל (מותר??), והילדים חווים גן עדן. אבל להבדיל מהחולה: ביום שביקרתי היה בלאגן גדול. למעשה הכל היה על כתפיו של אדם אחד שדרכו הוזמנו הרכבים וקיבלו את המפתח. חבל שמנהל המקום לא בודק את התיעלות בעלי התפקידים שעשו מאמץ כן למנוע בעיות מיותרות. אבל הטיול כיסה על הפתיחה.

likeornot
    צינון נהדר|5 17.09.14
    הגענו לפארק אחרי ביקור בגן גורו הסמוך. חוויה משפחתית לעירונים שמיד התלהבו מהקלאבקאר שאתו נתן להגיע למעיינות. טבילה במעיין עין שוקק ציננה אותנו בהצלחה רבה עד כדי כך שלא עזבנו אותו. פשוט נשארנו לנוח בצל, טבלנו ויצאנו וכך שוב ושוב. באמצע השבוע המקום ריק(יחסית) ממטיילים דבר שהנעים לנו את השהות יותר וכך זכינו בבריכה פרטית עם דגים שכולם עלינו (הדגים אוכלים את העור היבש ברגליים). יצאנו מרוצים, ממליצים ועם עור רך בכפות הרגלים(:

מוישלה
    בילוי משפחתי נהדר|4 07.07.14
    לקחנו רכב גולף, ואכן שעתיים השכרה הן ממש כלום. נסיעה לעין מודע, פיקניק טבילה אחת ונגמר הזמן. לזכותם יאמר שכשהגענו להחזיר את המפתחות (באיחור), והתלוננו שהיה קצר, מיד אמרו לנו קחו עוד שעה ללא תשלום. אז הספקנו גם לטבול רגליים בעין שוקק. הבריכות נקיות, ובסך הכל כיף גדול לטבול

dove2
    בילוי משפחתי נעים|5 25.02.14
    בילינו במתחם הפארק בשבת, לקחנו גם אופניים וגם רכב גולף, נהנינו מכל רגע, המקום היה נקי מאוד, היחס היה אדיב, המחירים סבירים, עין מודע ונחל הקיבוצים מזמינים לפיקניק ושכשוך במים הצלולים, ראינו שמשקיעים בשיקום ושדרוג המקום ונשמח לחזור אליו בעוד כמה חודשים כדי לראות מה עוד השתפר.

galshani
    חוויה בזכות רכבי הגולף|3 30.11.13
    חווית הנהיגה ברכבי הגולף הייתה נחמדה ואיפשרה להגיע לעין מודע, לעין שוקק ולנחל הקיבוצים. ללא רכבי הגולף הביקור הופך להרבה פחות חווייתי ומרשים. המקום מומלץ אם מוכנים להשקיע את הסכום הגבוה הנדרש 255 שקלים לשעתיים רכב לששה אנשים. מצטרפת להערות הקודמות- שעתיים אינן מספיקות וראוי שהמקום יהיה עוד יותר נקי (שולחנות הפיקניק מזוהמים, קחו איתכם מפות חד פעמיות).
עוד אטרקציות מומלצות
גן גורוגן גורו מומלץ מפה9.6אם תהיתם כמה שעות ישן הקואלה ואיך נכנס ולד הקנגורו לכיס, תוכלו למצוא את התשובה בגן גורו. בכניסה לגן מקבלים בחוברת ההסבר את מפת הגן ובה מצוי כתב חידה שפתרונו במבוך הצמחייה.הגן האוסטרלי מדמה את היבשת הרחוקה בחי ובצומח האופייניים לה. אוסטרליה הנפיקה בעלי חיים מיוחדים במינם ואת חלקם אפשר לראות פה - קנגורו, וולבי, תוכים, עזים, אמו ושני קואלות. אין הרבה קואלות בגני חיות מחוץ לאוסטרליה ובגן מתגאים בצמד המקומי. הקנגורו מתמסרים לליטופים ולהאכלה ומסבים אושר גם למבוגרים. אפשר ללטף בעלי חיים ולהברישם גם בחצר האוסטרלית. המגע עם בעלי החיים הוא עניין שהילדים לא יישכחו במהרה. כשמשוטטים בגן נהנים מצלם של מיני איקליפטוסים וצמחייה אוסטרלית ברובה, שמתחתיה גם אפשר לשבת ולערוך פיקניק. בצפרייה, מעין חממת תוכים, אפשר לפגוש ביפי כנף הנושאים שמות המעידים על ססגוניותם כלורי קשת בענן, תוכי הנסיכה ותוכי מרהיב ולהאכיל אותם בתפוח המולבש על שיפוד. לצד גן החיות יש גם גן מבוכים ובו אפשר ללכת לאיבוד במבוך צמחים ולפתור בעיות היגיון בעוד ארבעה מבוכים. בכניסה לגן גורו יש חנות מזכרות נאה שבה בובות, בומרנגים ושאר מוצרים מאקרא עוד