מחלבת עיזים בחורש - חוות יערן

חוות יערן קמה בקיץ 1995, ומאז היא פועלת כמשק עצמאי ואורגני המספק את רוב צרכיו. בני המשפחה, זוג הורים וחמישה ילדים, מתבססים בקיומם בעיקר על עדר עזים, אך יש בחווה גם מכוורת, לול תרנגולים, מטע עצי זית, עצי פרי וגן ירק.
במחלבה משתמשים בחלב אורגני מן העדר המקומי בלבד, ומייצרים ממנו כשבעה סוגי גבינה. בחורף רוב הגבינות צעירות וחצי בשלות, ויש גם יוגורט לשתייה ולבנה סמיכה וקשה. בקיץ ובסתיו יש בעיקר גבינות קשות שמתיישנות במערה סמוכה, בסגנון פרמז'ן, גורגונזולה וצ'דר. אפשר וכדאי לטעום את הגבינות לפני שקונים, ובשבתות אפשר לקבל אותן לצד לחם מתוצרת החווה וסלט מפירות הגינה. את הפיקניק אפשר לערוך על שולחנות קק"ל בסמוך לביקתה.
בימי השבוע נדרש תיאום מראש.

אטגצ
    הפינוק שלנו כבר 20 שנה...|5 15.10.16
    לפני כ 20 שנה גילינו את חוות יערן ועדיין שבא לנו להתפנק בגבינות וקצת שקט אנחנו נוסעים למקום הקסום הזה, ממלאים את הצידנית בגבינות מעולללות יחד עם ירקות ולחמים שהבאנו מהבית ונוסעים קצת הלאה למעלה למקום הסודי הקסום שלנו בו נשקף נוף מטריף , רשרוש עלים של העצים ואוויר מופלא. הגבינות טובות לאותו רגע קסום. לקחת הביתה ולהמשיך את השבוע איתן כבר קצת פחות מוצלח - הטריות היא השלמות .

ירקרקה
    גן עדן קטן|5 28.07.13
    היינו בטיול באזור והרעב החל להראות סימנים, הגענו למחלבה (תודה למפה בנייד) וקבלה את פנינו אם המשפחה עם הסבר על הגבינות מהמקרר. רכשנו 4 סוגים של גבינות וכיכר לחם אחת, תחת הצל מצמרות העצים התיישבנו על אחד ממספר שולחנות הפיקניק שבמקום ויצאנו שבעים וממש, אבל ממש מאושרים.

naor01
    נחמד אם אתם באזור|4 20.03.12
    הילדים התחברו לכלבים, ההורים לגבינות ולטבע. ביקור קטן ונחמד

nachsht
    משק אורגני במיטבו|5 21.03.11
    מבחר גבינות מצויינות עם אפשרות טעימות של כולן, מקום מיוחד בלב היער, ואנשים נחמדים ומסבירי פנים עם סיפור חיים מרתק עם רצון אמיתי להתחבר לטבע תוך התמודדדות עם אין סוף קשיים של הרשויות- שווה ביקור !

barormatan
    מומלץ בחום|4 05.09.10
    יש לי חולשה לשלטי דרך קטנים המורים על מקומות מסתוריים, וכך היה כאשר נסענו למערת הנטיפים וראינו בצד הדרך שלט המורה על "גבינות" , כמובן שהמשכנו למערת הנטיפים אבל בחזרה לא היה מה שיעצור אותנו, נכנסנו נכונו נהננו והמלצנו, במיוחד על ה"קשות" ועל היוגורט

ofersa111
    שירות גרוע|1 25.04.09
    בעקבות הפירסום הגענו לשם בשבת. ב- 11:30 כבר לא היה לחם ונענו בחוסר סבלנות שיש גבינות במקרר אבל אולי לא כדאי להוציא כי לא בטוח שניקנה והיא בכלל ממהרת לחלוב את העיזים. אז בשביל מה מזמינים אנשים אם לא רוצים למכור?

dannydin
    קפיצה קטנה לפרובאנס|5 22.04.09
    חווה כמו פעם, שבה העיזים רועות בטבע ונחלבות באהבה, הגבינות ממש ממש מעולות והיוגורט אלוהי. האווירה במקום טבעית ונהדרת. ממליצים בחום

zeevfl
    גבינות מעולות|5 03.05.08
    עצרנו היום לטעימות גבינות.הגבינות חלקן טריות וחלקן בשלות.טעמים איכותיים.יקר אך טעים.אווירה נעימה בחיק הטבע בתוך חורש טבעי.נחזור שוב

peerfamily
    גבינות מצויינות|5 01.03.08
    בדרך למערת הנטיפים עצרנו לטעימות. הגבינות מעולות, היוגורט מדהים, וגם אפשר לעשות פיקניק. נבוא שוב.

nir_e
    פינת חמד במרכז הארץ|5 05.10.07
    הגענו במקרה למקום וגילנו מקום קסום בלב חורשה , הגבינות המעולות מעידות על יוצריהן. כל גבינה מקבלת תשומת לב מירבית, ללא ספק הן נעשות בהרבה אהבה על ידי בר.מומלץ בחום.