קק"ל נמצאת בשנים האחרונות בתנופה בכל הקשור לאופניים. נראה שמנהלי המחוזות השונים מנסים למשוך את קהל רוכבי השטח על ידי הכשרת סינגלים צרים, מתפתלים וארוכים. הפעם הסינגל לוקח אותנו ללב יער ביריה, היער...

סוג: אופניים
מקום: גליל
אורך המסלול (ק"מ): כ-23
איך מגיעים
המגיעים מאזור כרמיאל פונים שמאלה מכביש 85 אל כביש 866, ממשיכים עד צומת מירון ופונים ימינה אל כביש 89. לפני צפת, בצומת עין זיתים, פונים שמאלה לכביש 886 ומיד ימינה לכביש 8900. בצומת הכניסה לצפת פונים שמאלה ועולים לכיוון יער ביריה. יורדים בכביש לכיוון עמוקה עד הכניסה לחוות בת יער. המגיעים מכיוון בקעת החולה נוסעים על כביש 90, כ-100 מטר צפונית לצומת מחניים פונים שמאלה לכביש סלול ומשובש בחלקו העולה מערבה. ממשיכים בכביש המתפתל ביער ביריה ופונים על פי השילוט אל חוות בת יער.
הסינגל נפתח בדיווש בקטעי יער מוצל במגמת ירידה ומדי פעם נפתחות תצפיות יפות לכיוון מזרח. המסלול זורם במגמת ירידה שמזמינה מהירות, אך יש לשים לב לעיקולים ולשמור על כללי הזהירות. כמה דקות נוספות של רכיבה מביאות אותנו אל פינה מוצלת, מצפור ליאורה נטלסון. מהמצפור יש תצפית מרהיבה אל עבר הכינרת ורמת הגולן.
לקריאת תיאור המסלול המלא יש להירשם לאתר מפה
איך מגיעים
טיפוס אל קבר יונתן בן עוזיאל
ירידות, מטבען, חולפות די מהר. הגענו לנקודה הנמוכה במסלול ומכאן נמשיך במגמת טיפוס עדינה. אנחנו עוברים בסמוך לקבר יונתן בן עוזיאל, שידוע כמקום עלייה לרגל למבקשי זוגיות וילדים. הסינגל ממשיך ומטפס כשמימין לנו נשקף רכס דלתון, ובמורדותיו המסולעים והצהובים משובצים בירוק הכרמים הרבים שנשתלו בוואדיות.
צפרדעים וסלמנדרות בעין נבוריה
הסינגל ממשיך במגמת העליה ואנחנו כבר מעל נקודת תצפית יפהפייה למצוקי דלתון. שביל 4X4 מוביל אותנו למרגלות עין נבוריה. מי המעין נובעים בכל ימות השנה מתוך כוך קטן בסלע ונקווים בשתי ברכות חצובות. כאן מומלץ להניח רגע את האופניים ולצעוד לעבר הבריכות הקטנות והרדודות, שמלאות במים בכל ימות השנה. אפשר לראות במים צפרדעים, קרפדות ובעונת החורף גם סלמנדרות.
נמשיך בסינגל עד שנגיע אל כביש שהוא חלק מדרך הנוף של יער ביריה. דיווש קצר בכביש מביא אותנו אל בית הכנסת העתיק של נבוריה, שנפגע ממעשי השחתה חוזרים ונשנים בשנים האחרונות. מגמת הטיפוס נמשכת ואנחנו עוברים קטע יער של עצי ארז אטלנטי בעלי צמרת משולשת, שממש מזכירים איזו פסגה אלפינית, אף על פי שאנחנו מזיעים בקיץ הישראלי. חלקת העצים הזאת ניטעה לאחר סופת שלגים שהתרחשה בחורף הקשה של 1992, וגרמה לקריסת חלק מעצי היער.
ממטעי הפיסטוק אל בית קפה וחזרה לחוות בת יער
בקטע הבא של הסינגל אנו פוגשים עוד עצים יפים ולא רגילים שמחייבים התבוננות מקרוב. מדובר בעצי בוטנה, או בשמם המוכר יותר, פיסטוק, העצים הורכבו על עצי אלה אטלנטית כחלק מהניסיון להפוך את גידול הפיסטוק לענף מסחרי. הניסיון כשל אך העצים צמחו ויצרו מטע יפה ומיוחד. אנחנו מתקרבים לסיום ונכנסים אל דרך 4X4 שנקראת דרך אומגה, בשל צורתה ממעוף הציפור. הדרך מובילה אותנו אל בית הקפה "הבית בקצה הנוף", ומשם אנו חוצים לכיוון חוות בת יער.
כיוון הרכיבה נגד כיוון השעון בלבד. המסלול לא מתאים לימים גשומים. המסלול מתאים למשפחות המורגלות ברכיבה.
מפת המסלול באדיבות e ירוק - מגזין הטיולים של קק"ל.

avsha2006

מסלול נפלא...|5 05.10.11
אכן מגיע שאפו !! לקרן-קימת על הכנת המסלול הזה. סינגל "זורם" עם שילוט ברור ויפה בין יערות ועצים עם נוף לעמק החולה. נהננו מאוד לרכב.
אתר מפה מעדכן בקביעות שעות פתיחה וטווחי מחירים, אך תמיד מומלץ לבדוק מראש עם המקום.