בתרונות רוחמה, ממערב לקיבוץ רוחמה, מהווים מוקד משיכה למטיילים רבים. סינגל סובב רוחמה-דורות הוכשר באזור הנמצא ממזרח לבתרונות רוחמה. הרכיבה במסלול אינה מאתגרת במיוחד מבחינה טכנית ומותאמת יותר לטיולי משפחות מאשר למחפשי אקשן. על פני שטח מצומצם יחסית נגלים סוגים מגוונים של נוף ואתרים. מסלול הסינגל חולף על פני נקיקי נחלים, חורשות עצי אורן ואיקליפטוס, שטחים פתוחים של שדות חיטה ובאביב מרבדי הפריחה המאפיינים את האזור.

סוג: אופניים, דרום אדום
מקום: נגב צפוני
אורך המסלול (ק"מ): כ-26
איך מגיעים
מכביש 4 פונים בצומת ברכיה אל כביש 35. בצומת גבעתי פונים ימינה לכביש 232 וקצת לפני שדרות פונים שמאלה לכביש 334. אחרי כ-4.8 ק"מ פונים לכיוון הכניסה לקיבוץ דורות ואל החניון שמשמאל 1 .
חימום בנחל דורות
נחנה את הרכב בכניסה לקיבוץ דורות 1 ונצא לרכיבת חימום קצרה על קטע סינגל מישורי למדי לאורך נחל דורות לכיוון קיבוץ רוחמה. הסינגל מתחבר מדי פעם, למשך מטרים ספורים בלבד, לדרך נוף נחל שקמה. נחצה בזהירות את כביש 334 ונמשיך ברכיבה שופעת עיקולים עד לקיבוץ רוחמה 2 .
איך מגיעים
חימום בנחל דורות
חורבת גממה
נמשיך ברכיבה על השביל הרחב ונצבור מעט גובה. כדאי לעצור בצד הדרך ולהתרשם מהעתיקות שהשתמרו באזור חורבת גממה 3 . בעבר ישב כאן הישוב הערבי ג'מאמה שננטש בזמן מלחמת העצמאות. בחורבה נחפרו שרידי חווה, מנזר מהתקופה הביזנטית ורצפת פסיפס צבעונית.
הנוף הפתוח וגבעות החיטה הנפרשות לפנינו מעוררים התפעלות. לקראת סוף הטיפוס נעבור לצד מגדל תצפית אש של קק"ל 4 ושרידים מקו המים הראשון לנגב. אם חסרים לכם מים, ניתן למלא כאן את הבקבוקים. לאחר טיפוס קל נכנס השביל לוואדי מיוער בעצי איקליפטוס. מקטע זה דומה שוב לסינגל, ללא קפיצות או אתגרים טכניים מיוחדים, אך הרכיבה הנוחה מאפשרת לצבור מהירות וליהנות מהעיקולים הרבים.
חורבת מרשן ונחל רוחמה
אחרי כ-4 ק"מ מתחילתו של הסינגל נגיע לנקודת פיצול שבילים 5 , מומלץ לרכוב במסלול בן כ-3 ק"מ המטפס לכיוון חורבת מרשן 6 . בסוף השביל, שחלקו סינגל וחלקו דרך נוף נחל שקמה, נפרשים השדות רחבי הידיים של קיבוץ רוחמה במלוא תפארתם. נחזור על עקבותינו עד לנקודת הפיצול 5 , ונמשיך להתפתל עם השביל המיוער כ-3 ק"מ נוספים עד למפגש עם נחל דוב 7 . נרכב כ-2 ק"מ בסינגל מוצל העובר לצידו של שביל רחב בנוף הפתוח. כך נרכב עד לכניסה לנחל רוחמה 8 , שלאורכו נרכב את שני הקילומטרים האחרונים של המסלול. ביציאה מנחל רוחמה נגיע לכביש 334, נחצה את הכביש בזהירות ונגיע בחזרה אל רחבת החנייה שבכניסה לקיבוץ דורות 1 .
האקלים באזור מדברי וגם בימי חורף שמשיים הרכיבה בשעות הצהריים חמה מאוד. מומלץ להתחיל את הרכיבה בשעה מוקדמת בכדי ליהנות מצינת הלילה הנפלטת מהשדות.
בימי גשם המסלול בוצי מאוד ולא ניתן לרכוב בו. לאחר גשם מומלץ לחכות יומיים לפחות או לרכוב בדרכי הכורכר המושפעות פחות מהגשם.
המסלול הוא שילוב של מסלול סובב רוחמה-דורות עם מסלול סובב צפון במרחב שקמה. אלה שני מסלולים עצמאיים, המתוארים כטבעת אחת ארוכה יותר וניתן לצאת לכל אחד מהמסלולים בנפרד.
מפת המסלול באדיבות e ירוק - מגזין הטיולים של קק"ל.

shir_aloni
    זורם מקסים לא טכני|5 21.02.14
    זרימה יפה, מלא כלניות, לא קשה, לא טכני. עשינו את סובב צפוני + סובב ברור חיל סה"כ 30 ק"מ בשעתיים. מומלץ בחום אבל תזרזו כי הכלניות קמלות.

goodlife
    ירוק אינסופי עם נקוות אדומות|5 08.02.14
    סינגל כייפי, זורם, לא קשה טכנית. בתקופה זו שיש מרחבים אינסופיים של ירוק עם נקודות אדומות (כלניות), זה המקום להגיע אליו. הסינגל משולט ומסומן ואי אפשר לטעות בו. כיף!!

nisimbarda
    חביב, זורם, נעים למתחילים|4 10.01.12
    כמובן שלא מומלץ בעונות חמות אלא בפריחות

yaronyogev
    סינגל נהדר למתחילים|5 05.12.11
    לקחתי את אשתי והבן הקטן (בן 12.5) בשבת ועשינו את הקטע מרוחמה לדורות ובחזרה - סה"כ 15 ק"מ. שניהם פחדו בהתחלה אך לאחר כמה דקות התחלף הפחד בהנאה מרובה: המסלול לא מאוד קשה ומאפשר גם לילדים בכושר סביר לעבור אותו בעצמם, אם כי לא הייתי לוקח ילדים שאין להם אופניים עם הילוכים. מבחינת עבירות הרוב נוח, היו מקומות בודדים עם חול שדי קל לעבור, אם כי באחד מאלה הצלחתי ליפול.. היה מעט בוץ ליד דורות עקב השקיית שדות אבל עקפנו בקלות ברגל. חוץ מזה הנופים נהדרים, ועכשיו הכל מתחיל להיות ירוק, אם כי נראה שבפברואר יהיה אפילו יותר יפה. חוץ מזה היינו כמעט לבד בסינגל והיה שקט מדהים מסביב. בהחלט נחזור!

pumi
    כיף של ממש|5 06.10.11
    הייתי בראש השנה לפני שבוע. התחלנו 5 רוכבים בקיבוץ רוחמה וזרמנו עם הסימון של קק"ל ועם המפה שבכניסות לשביל. עשינו את החלק של רוחמה והסובב הצפוני לכיוון ברור חייל. חסר לנו סובב דורות שנגיע אליו בחו"מ סוכות. למי שעשה את בארי ולמי שלא, מומלץ ביותר.