מסלול קצר עולה לתצפית מהר רמון לעבר שפתו של מכתש רמון וחלקו הדרום מערבי. במסלול מפוזרים שלטי הסבר על אילן רמון, מעבורת קולומביה ומכתש רמון, ואלה מעמיקים את חוויית הטיול. בסוף החורף מצפה למטיילים במקום גם פריחה מגוונת.

לטיולים נוספים במכתש רמון היכנסו למתחם מצפה רמון באתר מפה.

מקום: ליד מצפה רמון
אורך המסלול (ק"מ): כ-4
משך הטיול: עד שעתיים
איך מגיעים
נוסעים מערבה בכביש 171, חולפים על פני בה"ד 1 ופונים שמאלה לדרך עפר מסומנת אדום ומשולטת בין הקילומטר ה-6 וה-7. בעלי רכב פרטי עם גחון נמוך מחנים את המכונית 1 ויוצאים להליכה. אחרים יוכלו לנסוע עד נקודה 2 .
הר רמון
מתחילים בהליכה בדרך רחבה ונוחה, מסומנת אדום, העולה במתינות לכיפה הראשונה של האוכף עליו יושב הר רמון 2 . לאחר כ-1.2 ק"מ הדרך מצטמצמת לשביל הליכה מסומן אדום שמגיע במהרה לפיצול שבילים. פונים ימינה אל השביל העולה להר רמון. גלי האבנים הפזורים בשטח הם קברים בני למעלה מ-4000 שנה. כעבור כ-200 מטרים מגיעים לפיסגה 3 . ממרומי הר רמון, בגובה 1037 מטר מעל פני הים, משקיפים על קרני רמון, המהווים את שפת מכתש רמון. התצפית נהדרת, כל מה שמעבר לקרניים הוא המכתש עצמו. במערב נראות האנטנות על פסגת הר חריף בגבול מצרים, מצפון נראים רמת עבדת ואגן נחל ניצנה.
איך מגיעים
הר רמון
אילן רמון
בתצפית יש שלט המסביר מה רואים ומנציח צוותו של אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, שניספה בתאונת החלל של המעבורת קולומביה בשנת 2003. המעבורת התפוצצה עם כניסתה לאטמוספירה מעל ארצות הברית. בהמשך המסלול תגלו שלטי הסבר נוספים שקשורים למעבורת ולמכתש רמון.
על שפת המכתש
יורדים מההר מזרחה, בעקבות הסימון האדום. במהלך חודש פברואר ולתוך חודש מרץ פורחים לאורך המסלול צבעוני המדבר באדום, צבעונים ססגוניים בלבן וצהוב, זהביות בצהוב, וחלמיות גדולות בורוד. במפגש השביל עם שביל לא מסומן המגיע מדרום 4 ממשיכים ישר במעלה השביל המסומן. מתעקלים צפונה והולכים על שפת המכתש בקטע נופי יפהפה באורך כ-350 מטרים. השביל מזגזג בין שכבות הסלע הנטויות של קמר רמון ובנקודה בה מתחבר השביל עם דרך עפר פונים שמאלה כדי להשלים מעגל.
תצפית קרני רמון
לאחר כ-300 מטרים פונים שמאלה, מזרחה, בעקבות סימון שבילים שחור לגיחה הלוך ושוב לתצפית קרני רמון 6 . התצפית צופה לעבר שבע גבעות הבזלת הכהות של קרני רמון, שמאז חניכת השביל נקשרו עם זכר שבעת האסטרונאוטים שנספו באסון המעבורת. הגבעה הגדולה ביותר, הר ערוד, מנציחה את אילן רמון עצמו. כחלק מההנצחה הובאו שבע מצבות אבן גדולות מהקרן לשיקום מחצבות והוצבו כאן.
חזרה
חוזרים לנקודת הפיצול, פונים שמאלה להמשך השביל השחור. כעבור 650 מטרים מגיעים למפגש השבילים שחור-אדום 7 . פונים ימינה להליכה חזרה בחלקו הראשון של המסלול.
המסלול חשוף לשמש, לכן באביב, בקיץ ובימים חמים ככלל יש לטייל בו בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים.
בעלי רכב שטח ומכונית פרטית בעלת גחון גבוה יוכלו להתקדם עם הרכב עד נקודה 2 .
קיימת אפשרות להמשיך למסלול ארוך לכיוון נחל ערוד, או נחל לוץ, הר עידו או קניון הפריזמות.

briza
    נוף נדיר|5 19.02.16
    טיול מעגלי קצר ומהנה (לא בימים חמים) עם תצפיות נוף נדירות אל מכתש רמון. מומלץ בשעות בין ערביים, עת השמש בזווית ובצבעים הנכונים.

trattnh
    תצפית אל הקצה המערבי של המכתש|4 25.12.14
    נוף מאד יפה של אזור שלא מגיעים אליו בדרך כלל. ההליכה אתגרית יותר מהחזרה.

peereran
    נוף מדהים|5 24.04.12
    מסלול מומלץ מאוד למרות שכולו תחת השמש ,במסלול יש שתי תצפיות כאשר חובה למשיך לתצפית עם האנדרטה לזכרו של אילן רמון אשר משקיפה על נוף מרהיב.ניתן לשלב עם הסביר על הטרגדיה של אילן רמון.

sasmic
    המדבר במלוא עוצמתו|5 22.04.12
    מסלול קצר שבסיומו מגיעים לתצפית מדהימה המשקיפה על המדבר במלו עוצמתו. בהחלט שווה לבקר אם אתם באיזור.