האלות האטלנטיות שגדלות על מדרונות הר יבנאל וצופות אל בקע הירדן, הכינרת והגלעד, ראו הרבה בשנות חייהן הארוכות. העונות מתחלפות, שליטים באים והולכים, אך הן ניצבות במקומן. הטיול אל האלות מצריך טיפוס של 350 מטר גובה. אך כשמגיעים אליהן האוויר צלול, העשב ירוק ופורח, והתצפית נהדרת. בהמשך מחכה ערוץ נחל לא מוכר עם יתדות וחבלים

מקום: גליל
אורך המסלול (ק"מ): כ-10
איך מגיעים
מכביש 90 פונים לכביש 7188 לכיוון מנחמיה (צפון-מערב), ונוסעים עד לאנדרטה שבמרכז המושבה. ליד האנדרטה פונים שמאלה (דרום-מערב) ונוסעים במעלה הרחוב. לאחר כ-150 מטר פונים ימינה (דרום-מערב) לדרך כורכר טובה מסומנת אדום. לאחר כחצי ק"מ מגיעים אל מפגש דרכים: אדום וכחול, כאן חונים 1 . מי שמעוניינים לקצר את המסלול יכולים להמשיך ולנסוע בדרך האדומה עד נקודה 2 , אך אז המסלול אינו מעגלי.
יוצאים לכיוון עין מנחם
מהחניה 1 יוצאים בהליכה בדרך רחבה מסומנת אדום בכיוון צפון-מערב. לאחר כחצי ק"מ חולפים ליד עין מנחם, שניכר בעצי איקליפטוס ובחניון פיקניקים קטן. ממשיכים במעלה הדרך הרחבה, המכוסה טוף שחור, ולאחר כ-2.5 ק"מ מגיעים אל מיסעף דרכים 2 . פונים ימינה (מערבה) בדרך האדומה, ועוברים מסלעי הבזלת השחורים לחוואר הלשון האפור. ממשיכים במעלה בתוך יער דליל, ונצמדים לדרך האדומה בכל הפניות.
איך מגיעים
יוצאים לכיוון עין מנחם
עלייה תלולה ושכר בצידה
לאחר כ-800 מטר מגיעים אל מזלג דרכים 3 . ממשיכים בדרך האדומה, הולכים במישור, בין שדות, ולאחר כ-600 מטר מגיעים אל מפגש שבילים: אדום, שביל ישראל ושחור 4 . עד כאן ניתן לעשות את המסלול גם ברכב, הדרך שהלכנו בה עד כה מתאימה לכל רכב. כדי להמשיך במסלול הרגלי פונים שמאלה (דרומה) בשביל השחור ובסימון שביל ישראל ועולים בתלילות בשטח מרעה ירוק. לאחר כשעה של עלייה מגיעים אל מפגש שבילים נוסף: שחור, שביל ישראל וכחול 5 .
תצפית אזורית
ממשיכים בשביל השחור ישר (דרומה), חוצים ערוץ קטן במעלה תלול ואחרי כ-200 מטר מגיעים אל ריכוז של אלות אטלנטיות עתיקות 6 . העלייה התלולה לכאן משתלמת - ממש אל מול העיניים נפתחת תצפית מרהיבה אל בקעת כינרות והסביבה.

חוזרים למטה אל פיצול השבילים 5 ופונים ימינה (מזרחה) בשביל הכחול. יורדים בתלילות בין סלעי המצוק, ובהמשך פונים דרומה וממשיכים לרדת לכיוון היער התלוי על המדרון. לאחר 400 מטר מגיעים אל מיפגש עם דרך עפר, בשולי היער. חוצים גדר בקר וממשיכים בשביל הכחול בכיוון דרום-מזרח. חוצים כמה דרכי עפר ונצמדים לסימון הכחול שלעיתים קשה למצוא.
יורדים לתוך ערוץ הנחל, ולאחר כקילומטר מגיעים אל דרך עפר שעוברת בתוך ערוץ הנחל 7 . עוברים גדר בקר, ממשיכים בערוץ תוך דילוג בין שתי גדות הנחל. במורד חולפים ליד מפל יבש ונעזרים בחבלים ויתדות כדי לעבור שני מעברי סלע מאתגרים. לאחר כ-2 ק"מ מגיעים חזרה אל החניה 1 . כאן מסתיים המסלול.

themikmik
    מומלץ מאוד!|5 07.02.15
    המסלול האדום מנקודה 1 עד 4, הוא מסלול שאפשר לעבור בו עם רכב. לאלה מכם שרוצים טיול בשבילים ונחלים חכו בסבלנות למסלול השחור והכחול. שווה לחכות. המסלול השחור כולל בתוכו עליה עד למצפה מדהים לעבר עמק הירדן. ומשם ירידה לתוך נחל במסלול הכחול, שכולל בתוכו מספר מקומות המצריכים טיפוס בעזרת חבלים שנמצאים במקום. טיול ארוך ומהנה עם נוף עוצר נשימה. מומלץ מאוד!

yos1410
    נוף לעמק הירדן הצפוני|4 10.10.14
    טיול מאוד נחמד, עם נוף יפה לעמק הירדן הצפוני מצמח עד מנחמיה. החלק הראשון של הטיול מנקודה 1 ל-4 (שעתיים הליכה) עליה מתונה בשביל רחב ונוח. לא לותר על מצפור לוי אשכול, מתאים לעצירה לארוחת בוקר. מנקודה 4 לנקודה 5-6 עלייה תלולה כשעה. הירידה עד למוצא כשעתיים כאשר יש 2 מקומות בערוץ הנחל שיש להיעזר בחבלים הקיימים שם. רצוי לטייל בחורף או באביב כאשר הכל ירוק. למשפחה עם ילדים בגיל העשרה ייקח כ-5 שעות עם הפסקות. למשפחות עם ילדים כנראה יקח כ-6 שעות. סה"כ טיול מאוד נחמד.