טיול אופניים מעין גב לסוסיתא

מול הגולן והבשן

מצוקי הגולן הנשפכים אל הכינרת מהווים את התפאורה לטיול הזה. המסלול מתחיל בעין גב ומשם תדוושו על הכביש, דרך צומת סמך (כורסי), תמשיכו בטיפוס ארוך אל מרומי הגולן ותרכבו על שפת המצוק כשהכינרת פרושה מתחתיכם כמו שמיכה כחולה והרי הגליל סוגרים עליה מעברה השני. בהמשך תתוודעו אל ההתיישבות החלוצית במרומי הבשן. טיפוס נוסף יעלה אתכם לרמה השטוחה אל נאות גולן, אחר כך תחצו את נחל עין גב ותגיעו אל שרידי האתר המרתק של סוסיתה שנותרו לאחר רעידת האדמה. לסיום תתגלגלו במדרון טכני תלול ומתפתל לכינרת

סוג: עין גב, אופניים
מקום: עין גב
אורך המסלול (ק"מ): כ-30
איך מגיעים: נוסעים על כביש 92 , סובב כינרת המזרחי. סמוך לק"מ ה-12 של הכביש נכנסים בשער הראשי לקיבוץ עין גב.
1 0.00 שמאלה (צפון): יוצאים משער הקיבוץ ועולים על הכביש המקיף את הכינרת.
5.10 (5.10) ימינה (מזרח): צומת סמך. עוברים ליד אתר הכנסייה העתיקה בכורסי ומטפסים בכביש המתפתל למרומי הרמה לכיוון בני יהודה וגשור.
11.20 (6.10) ישר(דרום): חניון תצפית ומנוחה של קק"ל ולידו המסעדה "ניצה ומשה". עוצרים למנוחה ולתדלוק מים וממשיכים במעלה הכביש.
2 12.50 (1.30) ימינה (מערב): מסעף דרך עפר מסומנת אדום מהכביש, מול ערוץ קטן עם עצי צפצפה גבוהים. עולים על דרך העפר.
15.00 (2.50) שמאלה (דרום): תצפית מרשימה אל הכינרת והגליל, הדרך פונה לכיוון דרום ונעה בעליות וירידות לסירוגין. דרך זו היא חלק משביל הגולן שנחנך ב-2007 ועל כן מסומנת בסימון השביל, בצבעים לבן-כחול-ירוק.
1 0.00 שמאלה (צפון): יוצאים משער הקיבוץ ועולים על הכביש המקיף את הכינרת.
3 17.20 (2.20) שמאלה (מזרח): מזלג שבילים ליד עץ איקליפטוס, מעל ליישוב הסורי ביר א-שכום שהיה נקודת ההתיישבות הראשונה של אגודת בני יהודה. במקום עדיין עומד מבנה הבזלת ששימש את המתיישבים. עולים במעלה השביל שיורד שוב ועולה בעלייה תלולה לצפון-מזרח.
4 18.20 (1.00) ימינה (דרום): התפצלות בתחילת חורשת איקליפטוסים. רוכבים על הרמה וחוצים את החורשה.
18.85 (0.65) ישר (דרום): התפצלות. בהמשך השביל פונה מזרחה בין שדות משמאל ומצוק מימין.
19.80 (0.95) ימינה (דרום): צומת T. רוכבים אל עבר מבני הלולים שממול.
20.00 (0.20) ימינה (דרום-מערב): התפצלות ליד מרכז לולים. עוקפים את הלולים מימין ועולים על הדרך שמדרום להם.
5 21.00 (1.00) ימינה (דרום-מערב): התפצלות ליד מרכז לולים נוסף. ממשיכים ישר, עוברים שער בקר, ורוכבים בדרך היורדת בהמשך מזרחה לתוך אפיק נחל עין גב.
6 22.50 (1.50) ישר (דרום-מערב): התפצלות באפיק נחל עין גב. חוצים את הערוץ ועולים בגדה השנייה בשביל לאורך צינור מים.
23.10 (0.60) שמאלה (דרום-מזרח) : התפצלות ליד שדרת ברושים. רוכבים במורד לאורך השדרה. עוברים את השער ומטפסים בדרך כורכר היוצאת מהמטעים לכיוון הכביש. הדרך פונה בהמשך מזרחה.
23.60 (0.50) ימינה (מערב): מפגש עם הכביש המוליך לעין גב. יורדים במורד הכביש לכיוון סוסיתא.
7 25.80 (2.70) ימינה (צפון-מערב): התפצלות השביל העולה לסוסיתא מהכביש. עולים בשביל צר המסומן בסימון שחור, בתחילה ברכיבה ובהמשך בנשיאת האופניים על הכתף. מי שמעוניין לסיים כאן את המסלול יכול להמשיך ברכיבה על הכביש חזרה לעין גב ולרכב הממתין.
26.50 (0.70) ישר (מערב): חורבת סוסיתא. לאחר התרשמות מהשרידים המעניינים של הכנסייה ממשיכים בירידה המתפתלת עם הסימון השחור. שימו לב, הירידה תלולה וזרועה בורות ואבנים.
27.90 (1.40) ימינה (צפון) : ממשיכים ברכיבה לצד המטעים תוך כדי מעקב צמוד אחרי הסימון השחור.
1 30.10 (2.20 ) שער קיבוץ עין גב. כאן מסתיים הטיול.

rmintz
    קצת מעייף.....|3 18.11.07
    לעקוב אחר מסלול כחול-ירוק-לבן (מסלול הג''יפים) אין סימון שחור, מומלץ להתחיל את המסלול ב-7 בבוקר , אחרי נקודה 5 יש עוד עליות שלא מסומנות, מסלול לבינוני עד קשה, הירידות מועטות, אולי עדיף לעשות את המסלול באביב כאשר יש פריחה, בקיץ די חם ואין יותר מדי מה לראות (18.11.07)

klement
    לבעלי כושר בינוני פלוס|4 31.08.06
    העלייה לרמה לא קלה, אבל בהחלט אפשרית גם לרוכבים בינוניים. כולה על כביש. המסלול בשביל אחר כך מדהים. אנחנו קיצרנו מביר א שכום ועלינו על המסלול הכחול שהוא טכני מאד, וחלקו צריך ללכת (בעיקר משן עין גב).

batami
    נוף ועתיקות|4 23.04.05
    במידה ורוצים להקל על המסלול ניתן לבצע מסלול פתוח, ולהשאיר מכונית ליד המסעדה בקצה העליה או באחד הישובים הסמוכים על הרמה. נוף מסחרר של הכנרת לאורך רוב המסלול. ירידה טכנית מאתגרת מהסוסיתא. ניתן לרכוב לאורך שביל סובב כנרת החדש מעין גב לכורסי במקום לאורך הכביש.