טיול אופניים בנחל געתון

סוג: אופניים

מסע קסום בג'ונגל

מסע קסום לג'ונגל החורש של נחל געתון עילי, תוך כדי ירידה מהירה וחווייתית בשביל מוצל וקריר. המסלול מתחיל באתר הקרב של שיירת יחיעם, משם תטפסו בין הפרדסים ועל הכביש למושב עין יעקב. ממעלה הנחל תרדו בתוך החורש בדרך רכב צרה, כשאתם דוהרים על פני מכשולי אבן קטנים וחוצים ערוץ נחל אכזב. במורד תעצרו בחורבת געתון המרשימה ותנוחו ליד המעיין המפכה(בחורף)

מקום: ליד כברי
אורך המסלול (ק"מ): 22
איך מגיעים: מחנים את הרכב בחניון של אתר שיירת יחיעם ונכנסים לסיבוב קצר בין המשוריינים. מכינים את האופניים ורוכבים חזרה לצומת הכניסה מכביש 70 לאתר השיירה, מאפסים מד מרחק ויוצאים לדרך.
1 0.00 שמאלה )דרום-מזרח): רוכבים על דרך בצד שדה פלחה לעבר פרדס מוקף ברושים. 0.25 (0.25) ישר (מזרח): עוברים בשער הכניסה לפרדס (לעיתים שער הרכב נעול ויש לעבור במעבר מימין לשער). רוכבים בין הפרדס מימין לשדרת הברושים משמאל.
0.90 (0.65) שמאלה (צפון): השביל מתעקל ופונה צפונה. 1.20 (0.30) ימינה (צפון-מזרח) : התפצלות כבישים ליד סככות חקלאים. חוצים את ערוץ הגעתון ועולים בכביש ליד קידוח געתון 1 של מקורות.
ישר (צפון-מזרח): הכבביש מתעקל ימינה והמסלול ממשיך ישר בדרך כורכר. 2.20 (0.50) ימינה ושמאלה (צפון-מזרח): פיצול שבילים לפני מטע בננות. פונים ימינה ומיד שמאלה לצד מטע הבננות.
2.50 (0.30) ימינה (מזרח): התפצלות שבילים בתוך הפרדס. עולים בדרך הכורכר הראשית החוצה את הפרדס לראש הגבעה המתונה. 3.20 (0.70) שמאלה (צפון): התפצלות שבילים ליד מרכז המים של המטעים. יורדים בדרך הכורכר הפונה בהמשך מזרחה.
2 3.60 (0.40) ימינה(מזרח): חיבור עם הכביש המוביל לקיבוץ יחיעם ומושב עין יעקב. אחרי שעוברים את שער היציאה מהמטעים עולים במעלה הכביש. 4.40 (0.80) ישר (מזרח): חיבור עם שביל בסימון כחול הפונה צפונה לערוץ הנחל. ממשיכים במעלה הכביש.
5.35 (0.95) ישר (מזרח): חיבור עם שביל בסימון ירוק הפונה צפונה לעין מירב. ממשיכים במעלה הכביש. 6.95 (1.60) ישר (מזרח): כניסה לקיבוץ יחיעם. ממשיכים במעלה הכביש.
7.25 (0.30) ישר (צפון-מזרח): כניסה לקיבוץ געתון. ממשיכים במעלה הכביש.
3 8.90 (1.65) שמאלה מזרח): כניסה לעין יעקב. נכנסים לתוך המושב בשער הראשי. 8.95 (0.05) שמאלה (צפון-מזרח): פונים ליד הסככות בפנייה הראשונה שמאלה ועולים על כביש המקיף את המושב לאורך הגדר.
9.60 (0.65) שמאלה (צפון-מערב): שער בגדר המושב. יוצאים מהמושב בשער על דרך כורכר היורדת לכיוון הלולים. 9.70 (0.10) ימינה (מזרח): התפצלות. שימו לב! פונים בדרך הימנית ביותר מבין האפשרויות, דרך זו היא מישורית ועוברת לאורך קו מתח נמוך.
4 11.28 (1.58) שמאלה (דרום-מערב): ליד סככה/ מפעל, ערוץ נחל געתון. פונים בדרך היורדת אל תוך ערוץ הנחל הרדוד. 11.70 (0.42) ימינה ושמאלה (דרום-מערב): מעבר בקר והתפצלות. יורדים במורד הנחל עם סימון שבילים כחול. בקטע הראשון יש מדרגות סלע נמוכות לאורך הדרך. בהמשך הדרך יורדת בתוך סבך החורש בירידה טכנית קלה.
15.78 ((4.08) ישר (דרום-מערב): עין אשחר. מעיין הנותן מימיו בחורף בלבד, במקום שולחנות לפיקניק ומנוחה. 16.74 (0.96) שמאלה (דרום-מזרח): התפצלות בדרך לחורבת געתון. רואים את מבנה הח'אן הגדול משמאל ופונים אליו. בנקודה זו יש לעיתים גדר שצריך לעבור בזהירות.
5 16.94 (0.20) ימינה (דרום-מערב): חורבת געתון ועינות געתון. מומלץ לעלות למבנה הגדול ולהתרשם מקרוב. המעיינות נובעים רק בחורף. המסלול ממשיך לאורך הערוץ של הנחל. 18.00 (1.06) שמאלה (מערב): התפצלות עם השביל המסומן בכחול שעליו רכבתם במורד. רוכבים לאורך קיר אבן גדול שסכר בעבר את הנחל ואגר את המים לטובת עיבודים חקלאיים במורד. 18.23 (0.23) ימינה (מערב): הכביש לעין יעקב. יורדים במורד הכביש, אבל לא פונים בשביל שבו הגעתם קודם.
2 19.07 (0.84) שמאלה (דרום-מערב): שימו לב! לאחר חציית ערוץ הנחל בגשר הכביש פונים מיד שמאלה בדרך היורדת לאורך הגדה הצפונית של ערוץ הגעתון, מתמידים עם הדרך היורדת הצמודה לערוץ. 21.20 (2.13) ימינה (צפון-מערב): צומת כבישים ליד קידוח געתון 1. עולים לכיוון מטע הבננות.
21.25 (0.05) שמאלה (דרום): התפצלות ליד מטע הבננות. פונים על דרך כורכר לכיוון המבנה הגדול של בית-הספר האזורי, משמאל גדר בית-הספר ומימין מטע הבננות. 21.60 (0.35) ישר (מערב): כביש הגישה לבית-הספר. עוברים את הכביש ליד שער בית-הספר ויורדים בדרך העוברת ממערב לבית-הספר. בנקודה זו יש לעלות ברגל בזהירות לכביש ולרדת בצד השני.
21.65 (0.05) שמאלה (דרום-מערב): רוכבים על דרך כורכר ליד מטע בננות. מימין המטע ומשמאל שרידי אמת מים וטחנות קמח עתיקות. 1 22.20 (0.55) סיום המסלול בצומת הכניסה לאתר שיירת יחיעם.

uria
    כמעט חצי מסלול על הכביש...|3 16.04.06
    מסלול בינוני ולא יותר, מהקילומטר ה- 3.6 מתחיל טיפוס על הכביש לאורך של כ- 6 ק"מ בעליה די חזקה, מה שאומר 40-50 דקות בשולי כביש צר שעוברות עליו מכוניות די בטיסה. לא לזה פיללתי. המסלול בנחל נחמד ולא קשה. הנוף יפה מאוד. ממליץ לחפש מסלול אחר באזור עם אותם נופים ובלי הכביש.

batami
    היסטוריה ונוף|4 13.05.05
    שילוב ביקור באתר שיירת יחיעם (אפשר גם לרכוב לאורך דרך הבקשיש מבן עמי) עם טיפוס לא קל דרך פרדסים ועל כביש עד עין יעקב. ירידה מלווה בנוף בנחל געתון, שלמרבה הצער יבש למעט באזור המעיינות. כדאי.

mit135
    טיול מצוין|5 06.11.04
    הטיול קשה בחלקו הראשון, עד עין יעקב. אפשר לעשות אותו לאט. הנוף מדהים. האזור עשר. אחכ בתוך נחל נפלא. להיזהר בנחל מהחלקות על הסלעים והחלוקי נחל הגדולים. לעצור בטבע לשתות קפה ולהנות מהארץ היפה שלנו. גם תאור המסלול מדויק להפליא. תודה
אתר מפה מעדכן בקביעות שעות פתיחה וטווחי מחירים, אך תמיד מומלץ לבדוק מראש עם המקום.