טיול אופניים במזרח מכתש רמון

סוג: אופניים

שקט מדברי ורכיבה אתגרית

מסלול בראשיתי העובר על מצוקו של מכתש רמון ומספק לרוכבים תצפיות מדבריות מלאות הוד וקסם, שקט מדברי ורכיבה אתגרית הכוללת את ירידת מעלה נוח. המסלול מתחיל במצפה רמון ומשם מדוושים על שפת המצוק המזרחי של המכתש, ממשיכים בתוך רמת המדבר עד ציר הנפט ולמעלה נוח שאיתו גולשים אל תוך המכתש. בהמשך תדוושו ברכיבה בערוצים החוליים של שולי המכתש ובדרך הנפט אל חניון בארות. מחניון בארות תוכלו לשלב מסלול מעגלי נוסף בלב המכתש (50 ק"מ), או לטפס בכביש חזרה למצפה רמון (61 ק"מ)
לטיולים נוספים במכתש רמון היכנסו למתחם מצפה רמון באתר מפה.

סוג: אופניים
מקום: מכתש רמון
אורך המסלול (ק"מ): 38
הערה: עקב החשש לפריצת כלי הרכב באזור כולו, בחרתי להתחיל אל המסלול בבית-ספר שדה הר הנגב.
איך מגיעים: בכיכר הראשית של מצפה רמון וכביש 40 פונים מערבה ועוקבים אחרי השילוט לחוות האלפקות. אחרי 3 ק"מ מגיעים לצומת. פונים שמאלה לכיוון לבית-ספר שדה הר הנגב. מחנים את המכונית בחניה של בית-הספר.
המסלול
1 0.00 חזרה (צפון-מערב): רוכבים חזרה משער בית-ספר שדה הר הנגב במעלה הכביש.
1.00 (1.00) ימינה (צפון-מזרח): צומת חוות האלפקות. יורדים בכביש המתפתל לכיוון מצפה רמון.
2 4.04 (3.04) ישר (צפון-מזרח): כיכר גדולה בכניסה למצפה רמון, ליד תחנת הדלק. עולים על השביל המסומן שחור בעקבות השילוט למעלה נוח. השביל נע על המצוק הצפוני של מכתש רמון.
7.80 (3.76) ישר (צפון-מזרח): אתר מוזנח של אנטנות ענק ישנות. ממשיכים לאורך המצוק, השביל מתקרב לשפת המצוק.
3 14.20 (6.40) ישר (צפון-מזרח): תצפית גבעת הגעש. נקודת תצפית משולטת מעל גבעה געשית שבתוך המכתש. נקודה מומלצת למנוחה ולמבט על נוף קדומים מדהים.
18.50 (4.30) ישר (צפון-מזרח): השביל עוזב את שפת המצוק ונע צפונה לכיוון מעלה מחמל. הרכיבה משתנה לסירוגין מעליות לירידות.
4 22.20 (3.70) שמאלה (צפון-מזרח): פינת מעלה מחמל. ממשיכים ברכיבה לכיוון מעלה נוח בקטע על ציר הנפט מאילת לאשקלון בסימון שחור. למעוניינים לקצר את המסלול: אפשר לרדת ימינה ברגל במורד התלול של מעלה מחמל, בזהירות לא להחליק, ולרכוב בציר הנפט לחניון בארות.
23.85 (1.65) ימינה (צפון-מזרח): התפצלות שבילים מסומנים. עולים עם השביל האדום המתפתל לכיוון מעלה נוח.
5 27.80 (3.95) ימינה (דרום): ראש מעלה נוח. לאחר תצפית ומנוחה קלה, יורדים במעלה הטכני לתוך מכתש רמון. בחציו הראשון של קטע זה הדרך נוחה במגמת ירידה. בהמשך השביל נכנס לתוך ערוץ נחל חולי, כאן מומלץ להוציא מעט אוויר מגלגלי האופניים ולרכוב בשולי הדרך ולא במרכזה הטובעני.
33.50 (5.70) שמאלה (דרום): מפגש עם ציר הנפט. רוכבים לאורך הדרך הרחבה המסומנת שחור.
37.40 (3.90) ישר (דרום): התפצלות.
6 38.00 (0.60): סיום בחניון בארות.
כאן עומדות בפני הרוכב שלוש אפשרויות. האחת: לצאת למסלול מעגלי יפהפה שם "לב מכתש רמון" (עיינו ערך). השנייה: לרכוב חזרה למצפה רמון. השלישית: להזמין לכאן את רכב האיסוף.
לרכוב חזרה למצפה רמון (האפשרות השנייה): ממשיכים אחרי חניון בארות ישר (דרום) 200 מטר ופונים ימינה (מערב) בשביל אדום לאורך 5 ק"מ. מגיעים לכביש 40 (מצפה רמון-אילת) ופונים ימינה (צפון-מערב) בכביש שבסופו עולים במעלה עצמאות. הרכיבה לאורך הכביש היא 14 ק"מ. לסיום יש לרכוב 4 ק"מ נוספים ממצפה רמון לבית-ספר שדה.
רכב האיסוף (האפשרות השלישית): יורדים ממצפה רמון בכביש 40 למכתש ופונים שמאלה (צפון-מזרח) בעקבות השילוט לעין סהרונים ובארות. נוסעים 5 ק"מ בדרך עפר המסומנת באדום. הדרך עבירה לכל כלי-הרכב. מגיעים להתפצלות שבילים מסומנים ופונים שמאלה (צפון) בסימון שחור בעקבות השילוט לחניון בארות. לאחר 200 מטר תראו את החניון הגדול משמאל.

nisimbarda
    ארוך, לא נורא קשה, דורש הקפצה|5 21.11.08
    התחלה במצפה רמון דרך הפסלים וירידה במעלה נוח. כ-40 ק"מ. מומלץ בליל ירח מלא מסלול נוח מלבד מספר נקודות רגישות שדורשות תשומת לב. וכמובן המורד במעלה נוח. תצפיות יפות לאורך המצוק. למי שפחות קריטי לו הטווח, מומלץ לנסות לקצר את השביל לאחר הירידה ע"י הקפצה רכב שטח פנימה עד לאן שאפשר.

batami
    אל לב מכתש רמון|4 11.12.05
    טיול נופי לא קל ממצפה רמון אל לב המכתש. ניתן להתחילו מהמרכז המסחרי במצפה רמון. תצפיות בדרך אל מעלה נח. בירידה למכתש מספר מדרגות גבוהות שיש צורך לעקוף.