הכפר הדרוזי כיסרא מוציא מתוכו מסלול קצרצר, העובר בתוך חורש ים תיכוני זרוע טרשונים– סלעי גיר יפהפיים בגדלים ובצורות מרהיבות שפיסל הטבע. עצי אלון מצוי, מכרסמים חינניים ופיתות דרוזיות ינעימו לכם את ההליכה

סוג: רגל, מתאים לילדים
מקום: ליד כיסרא סומיע
אורך המסלול (ק"מ): כ- 1
משך הטיול: עד שעתיים
איך מגיעים: נוסעים בכביש 854 מכרמיאל לכיוון מעלות. כ-14 ק"מ אחרי היציאה מכרמיאל פונים ימינה, מזרחה, לכיוון כיסרא, עם כביש 8655. בתוך הכפר קיים שילוט המכווין אל הפארק אך להלן הוראות הגעה: כ-800 מטר לאחר הפנייה אל הכפר פונים שמאלה לכביש תלול ומתפתל, עולים בו כ-200 מטר, ובסופו פונים ימינה. נוסעים כ-100 מטר בסמטה הצרה (אתם במרכז העתיק של הכפר). בצומת הראשון פונים שמאלה ונוסעים כ-250 מטר, עד שמגיעים לכיכר עם פסל של רוכב על סוס. בכיכר פונים שמאלה, ולאחר כ-500 מטר שוב שמאלה, עם השילוט לפארק הסלעים. נוסעים כ-700 מטר, ולפני קצה הכפר ומגרש הכדורגל פונים ימינה, נוסעים כ-50 מטר נוספים ועוצרים את הרכב בצד הכביש.
השביל המרכזי העובר לאורך פארק הסלעים מסומן שחור ומחולק לשלושה קטעים שונים: שביל הקטלב, שביל היערון ושביל הממותות. יורדים כ-50 מטר בדרך רחבה ומסומנת שחור, ופונים שמאלה עם השילוט לשבילים השונים. בתחילת דרכו עובר שביל הקטלב, השביל הראשון מבין השלושה, בתוך חורש יפה ומגוון, שהעץ העיקרי בו הוא דווקא האלון המצוי. אבל גם שלושה עצי קטלב אדומי גזע אפשר לראות כאן.
הדרך רצופה בסלעים יפי תצורה, שיצרו שדה של טרשונים (גושי סלע דמויי עמודים או פסלים). הטרשונים נוצרו כאשר מי הגשם חברו לפחמן הדו חמצני שנפלט מהצמחים והפכו לחומצה פחמתית שהמסה את הסלע. התהליך האיטי יצר ערוצי המסה, שהלכו והעמיקו, עד שנותרו ביניהם עמודי הסלע הטרשיים שכאן.
שביל הקטלב מתחבר לשביל היערון. כאן תצורות הסלע הופכות גדולות ומיוחדות יותר ככל שמתקדמים. היערון הוא מכרסם קטן וחביב שנהנה לגור בחורש הים תיכוני ולזלול בלוטי אלון. את הבלוטים הוא אוסף לשולחן האכילה שלו, הנמצא בדרך כלל בפינה מוגנת בכוכי הסלע, ושם אוכל מהם לשובע. מכיוון שהוא יכול לאכול רק חצאי בלוטים, שולחנות האכילה מלאים בחצאים הלא אכילים. אבל גם חצי בלוט יכול לנבוט ולהפוך לעץ, כך שבעצם היערון מסייע לתפוצת עצי האלון. חפשו את שולחנות האכילה של היערונים בכוכים שמתחת לסלעים. שביל היערונים מסתיים בקבוצה של סלעי ענק, שעיצב הטבע בכשרון ובדמיון רב.
כאן הופך שביל היערון לשביל הממותות, אולי בשל גודלם המרשים של הסלעים. מגיעים לפיצול שבילים – מצד ימין אדום ומצד שמאל שחור. בוחרים בשביל המסומן שחור ומטפסים איתו לכיסרא. ברחוב שאליו מגיעים פונים שמאלה וצועדים לאורכו כל הדרך בחזרה לרכב. בימים עמוסי מטיילים מוכרים כאן תושבי הכפר פיתות דרוזיות עם לבנה ושמן זית, שהנאה גדולה לקנח בהן את הטיול.

theshumai2
    טיול משפחתי מדליק וקצרצר|5 01.02.18
    גילינו את המקום הזה בטיול לפני כמה שנים בזכות אתר 'מפה', ועכשיו טיילנו פה עם הילד, וכמובן שהיה כיף גדול - אני ממש אוהב את המקום הזה. שימו לב שיש 2 שבילי כניסה שונים (שכל אחד מהם לוקח כמה דקות)- שביל היערן, שכשאנחנו הגענו היה חסום בגלל צמחייה ויכולנו לטייל בו בערך 5 דקות ולחזור. והשביל המרכזי עם הסלעים - שהוא מדליק במיוחד. אין הרבה מקומות בארץ שמספקים טיול משפחתי איכותי של פחות מ20 דקות.

sasmic
    אם אתם באיזור|4 01.12.13
    מסלולון קליל ביותר שהילדים מאוד אהבו. אהבנו מאוד את ההסברים לגבי הסלעים שבהחלט הוסיפו לחווית הילדים. לצערנו המקום אכן לא נקי אבל זה רק המטיילים אשמים.

קרןהפוך
    לילדים קטנים|4 26.05.13
    לאחרים זה נחמד אבל ממש לא מצדיק נסיעה מיוחדת. מקום נחמד ומסודר. כמו גן משחקים גדול אבל עם סלעים במקום משחקים.

nadavlevin
    נחמד, אבל לא צריך להגזים|4 13.11.12
    מסלול חביב לבילוי קצר בגליל. צורות הסלעים מעניינות, והנוף יפה, אבל האתר קצת מוזנח ולא כל כך נקי.

briza
    חדוות הגילוי והטיפוס|5 14.06.10
    הצחיק אותי לקרא את אחד הדירוגים שטען ש"פשוט אין שם כלום". כלום מסתבר זה עניין סוביקטיבי. תצורות הסלעים מיוחדות ומרתקות. מומלץ כמובן ללכת את המסלול המלא (שגם כך קצר ביותר) אבל כשמגיעים לסלעים עצמם, לא להסתפק בהליכה בשביל אלא לחקור את הנקיקים, לטפס אל ראש הסלעים, לנסות לעבור/קפוץ מסלע לסלע, לשחק מחבואים - כיד הדמיון הטובה. ביקרנו במקום כבר מספר פעמים והקסם של המקום פועל כל פעם מחדש, על הילדים וההורים כאחד. אפשר לבלות כאן שעתיים כיפיות ביותר. הנוף, אגב, מראש הסלעים הגבוהים, המבצבצים מעל לחורש, הוא סוכריה מתוקה.

ronishay
    מעולה לקטנטנים|5 29.11.09
    היינו 4 מבוגרים ושני קטנטנים בני שנתיים ושלוש שלא הפסיקו לרוץ ולטפס.הייתה פריחה מדהימה של כרכומים, סתווניות ונרקיסים, תענוג של שבת.

uri_ravzin
    מה זה השטויות האלה?|3 20.04.09
    הנסיעה למקום ומציאתו לא קלים והמאמץ לא מצדיק את החצי שעה שיש להסתובב בשיחים עם אבנים גדולות. אולי ציפינו ליותר מידי אבל הנקודה היא שהתאכזבנו. פשוט אין שם כ ל ו ם.

iwagner
    טוב|5 14.02.09
    הרבה סלעים גדולים

ver
    מקום מאוד נחמד|4 12.06.08
    טיילנו ב 2 מסלולים (מתוך 3 ) ביערון ובממותות. היינו בחול המועד פסח ובאופן מפתיע ונהדר היינו לבד. מקום יפה, שקט. הילדים מאוד נהנו מהסלעים בממותות.

נוריאל02
    טיול קצר אבל נהדר!|5 16.04.08
    אמנם המסלול קצר אך יפייפה , ירוק ופורח והוא חובק בתוכו חוויה לקטנטנים עם פינות נסתרות ומקומות מחבוא מלווה בתאורים מצחיקים ומאפשר לפרי דמיונם של הילדים לפעול למול הסלעים בעלי הצורות של חפצים וחיות. כמו כן במקום יש מסעדה עם כנפיים מתובלות ברוטב מיוחד וטעים. מומלץ בחום!