טיול בין ירדן ומשושים

סוג: אופניים

שתי גדות לירדן

טיול זורם ומהיר בין רמת כורזים ושולי הגולן. תחילתו לאורך הירדן הזורם לו בערוצים רבים בדרכו האחרונה לכנרת. המשכו מעל אותו הירדן הזורם בערוץ תלול. חוצים את הירדן בגשר כפר הנשיא ומטפסים אל הגולן. סיומו של המסלול בירידה ארוכה ומהירה בפארק שעשועים לאופניים מתוצרת הצבא הסורי.

מקום: רמת הגולן
אורך המסלול (ק"מ): כ- 32
איך מגיעים: נוסעים בכביש סובב כנרת עד לגשר אריק שבפינה הצפונית של האגם. מחנים את הרכב מעט אחרי הגשר ויוצאים לדרך.
1 0.00 חוצים את גשר אריק הישן לגדה המערבית של הירדן ופונים בדרך הנעה צפונה על הגדה. בהתפצלויות שבדרך יש לשמור על הנתיב הימני. הדרך עוברת בין ערוץ הירדן ממזרח לרכס הבזלתי של רמת כורזים ממערב, מומלץ לעצור לגיחה והפסקה על גדת הירדן. בהמשך הדרך מתחילה לטפס קמעה על רמת כורזים בדרך טכנית, זרועת אבנים. כשמגיעים לשביל המסומן אדום פונים ימינה במורד שיובילכם לאחר 300 מ' לגשר הדודות.
2 3.40 (3.40) שמאלה (מערבה) גשר הדודות. המקום שנקרא כך עקב סחיפתן של "דודות" של הועד למען החייל בגשר שהיה במקום. הגשר נסחף זה מכבר ולא ניתן לחצות את הירדן בנקודה זו. עולים בכביש, בעלייה תלולה וארוכה.
5.80 (2.4) ימינה (צפון מזרח) הכניסה לישוב כרכום. אפשר לשבת בשולחנות הפיקניק להשיב את הנשימה מהעלייה ולצפות אל הכנרת המונחת למטה. מכאן ממשיכים בדרך הרחבה המסומנת אדום. דרך הירדן ההררי.
גשר על פני מים סוערים
3 12.80 (7.00) ימינה (דרום מזרח) התפצלות שבילים מעל גשר כפר הנשיא. משמאל ניתן לראות את שאריות המתקן שיצר את תעלת ההטיה הישראלית שנועדה להטות את המים מהירדן העליון למרכז הארץ. בלחץ העולם פעולה זו הופסקה ובכך ניצלה הכינרת מהתייבשות. יורדים במורד אל גשר כפר הנשיא וחוצים אותו (רק אם אינו מוצף) ועולים על הגדה השנייה בטיפוס ארוך ועקבי אל רמת הגולן. לאחר כ 1 ק"מ במעלה מגיעים אל צומת שבילים בה ממשיכים ישר (מזרחה) בדרך כורכר כבושה במקום שהיה בעבר בונקר תחמושת. לאחר 1.5 ק"מ נוסף מגיעים לכביש.
4 16.50 (3.70) שמאלה (צפון) כביש בית המכס – חד נס. פונים שמאלה בכביש ולאחר 400 מ' מול הכניסה לבסיס הצבאי "גדוד הרעם" פונים ימינה (מזרח) לדרך כורכר רחבה. עוברים דרך השער וסוגרים חזרה.
גשר על פני מים סוערים
לונה פארק משושים
5 18.50 (2.00) ימינה (דרום מערב) הגעתם לדרך המשושים. משמאל ילווה אתכם לאורך כל הדרך ערוצו של נחל משושים. הדרך שהייתה בעברה דרך צבאית סורית שירדה מרמת הגולן אל הבטיחה, נהרסה ברובה. לאורך הדרך תראו עדות לכלי רכב שהושמדו במלחמת ששת הימים. לאחר כ 2 ק"מ במדרון מגיעים למזלג שבילים ובוחרים את השמאלי, הצמוד לערוץ הנחל. הדרך היא 10 ק"מ של ירידה מתמשכת, טכנית עם מדרגות סלע וקפיצות. חווית רכיבה אמיתית. אם תרצו הפוגה מרעננת אתם יכולים לרדת באמצע הדרך, ברגל,שמאלה בסימון שבילים אדום אל בריכת המשושים המפורסמת.
30.20 (11.70) שמאלה (מערב), כביש סובב כנרת. רוכבים לאורך הכביש לעבר גשר אריק.
1 32.40 (2.20) סיום, חזרה בגשר אריק.
גובה מצטבר- 430 מטר גובה.

goodlife
    אתגר לא פשוט|5 28.09.07
    חברים, המסלול פשוט לא קל. הקטע שעולה מגשר אריך עד לבריכת הדודות הוא געגוע לא קל. בולדרים בכל פינה, ומתקבל הרושם שללכת אותו ברגל קל יותר מאופניים שלא לדבר על גיפ. אבל זו תמצית החוויה...הרבה נקודות לעצירה לכניסה למיים, חוויה גם בקיץ.

klement
    נוף מדהים|5 31.08.06
    עשינו אותו באוגוסט. בחורף הוא בטח עוד יותר יפה. מסלול בקושי בינוני+, שווה כל טיפת זיעה. הירידה עד למשושים ואחריו טכנית מעט, אבל אפשרית גם לרוכבים בינוניים.

batami
    מורדות הגולן|5 04.06.06
    טיול לא קל, אולם מהנה, וכולל מספר אפשרויות טבילה בירדן ובבריכת המשושים בדרך. למעוניינים בהרחבה - ניתן להמשיך צפונה על השביל בס"ש אדום עד גשר בנות יעקב דרך מצד עטרת הצלבני, ולעבור גם דרך בריכת הקצינים ממזרח לגשר בדרך לבריכת המשושים.
יער האייליםיער האיילים מומלץ מפה9.4משה אמיתי, האבא של האיילים, היה פעם בוקר עם סוסים ולאסו וכל האביזרים הנלווים. רמת הגולן היא אולי המקום היחיד בארץ שמאפשר לגברים להיות קאובואים. תוך כדי חיפוש אחרי גידול חקלאי שיוכל להפוך גם לאתר תיירות הוא נתקל באייל, וככה התחיל מה שהיום הוא יער האיילים. במכלאות היער שביישוב אודם מגדלים עדרי איילים ובהם תמצאו את האייל הנקוד, האייל הגמדי שמקורו בהודו וגם את האייל האדום שהכי מזכיר את אביו האגדי של במבי ומתפאר בקרניים גדולות ומסועפות. במתחמים נפרדים נמצאים בעלי קרניים נוספים ובהם צבאים, אנטילופות, יעלים, עזים ואפילו ג'ימי - ג'מוס יליד המקום, חובב ילדים שאפשר לרכב עליו. במקום גם ביזון אמריקאי שבאמצעותו ניתן לעמוד על ההבדל בינו לבין הבאפלו. בחצר מבצעים העופרים תעלולי קפיצה לגובה, אוכלים מכף היד פרוסות לחם ובליווי מדריך תקבלו הסבר במה האיילים שונים משאר בעלי הקרניים, איך עושים שופרות ועוד. לאחר מכן תוכלו לטייל ברחבי יער אודם בנהיגה עצמית על רכבי גולף. בגן החיות הקטן שבמקום נמצאים סוסי פוני עליהם אפשר להרכיב את הילדים ולטייל ללא תוספת תשלום או הגבלת זמן. עוד אטרקציות במקום כוללות פקרא עוד