צילום: יאיר זיידנר
צילום: כלנית גרינברג
צילום: כלנית גרינברג

מסעדת יקוטה- הרבה כבוד למטבח המרוקאי

בבר למד לבשל כבר בגיל 6, כשצפה בהוריו רוקחים מטעמים מרוקאים מסורתיים. ב-1965 פתחה המשפחה את המסעדה הראשונה שלהם שהועתקה בהמשך למיקום גדול יותר בעיר העתיקה המתחדשת. ביקוטה, שנקראת כך על שם אמו של בבר, תמצאו מאכלים על בסיס תבשילי טאג'ין (קדרה) וגם מנות על הגריל. עקרון האירוח של בבר הוא התאמה של המנה, כולל צורת ההגשה, להעדפותיו של הלקוח. כך, אחרי מבחר הסלטים שמקבלים בפתיחת הארוחה, אפשר ואף כדאי לסמוך עליו שיבחר את המנה המושלמת בשבילכם. למשל, הקיבה (קרשה), הזנב (קאווי) והמוח (דעמר) הם מנות ששווה לנסוע בשבילן עד באר שבע ועד בכלל. גם העוגיות המרוקניות בסוף הארוחה נפלאות.

קרןהפוך
    בזכות המארח|5 11.09.15
    שנראה כמו דמות שיצאה מספר קריקטורות צרפתי! הארוח במסעדה הוא מעבר לארוחה אלא חשיפה למסורת של אוכל והגשתו. אכלנו טאג׳ין עם מח ועם לחי.. היה מעולה עם הקוסקוס . גם הסלטים היו מצויינים.

סגלגלה
    טעים ונעים אך לא נחזור|3 27.04.15
    נתחיל מזה שהמקום נעים מאוד והאוכל טעים מאוד, ועדיין יצאנו בהרגשה לא נעימה. מעולם לא הרגשתי כזה לחץ לקחת מנה שלא רציתי (סלטי הפתיחה) ותומחרה, לדעתי, במחיר מוגזם לחלוטין: 46 ש"ח לסלטים ועוד 20 ש"ח ללחם (!) - 66 ש"ח לסלטי פתיחה, שלא מופרך שיהיו ע"ח הבית אם לוקחים מנות עיקריות. כך יצא שלקחנו גם סלטים (כי בבר ממש ביקש) גם מרק (שלא היה כ"כ טעים, אך כל השאר ן), ו-2 מנות עיקריות שלפחות אחת מהן (קוסקוס צמחוני) היא מנה זוגית. לא היינו מסוגלים אפילו לטעום מהעוגיות בסוף. היינו נהנים יותר לו היו מניחים לנו לבחור מנות כרצוננו, למרות החיוך...

Morrissey
    טעים בבאר שבע|4 17.12.13
    בשעת צהריים מוקדמת המקום - המקסים כשלעצמו - היה עדיין ריק אך חמים ואפוף ריחות נעימים. זכינו לשירות מקסים וארוחה מצוינת. הסלטים שהוגשו בפתיחה היו פשוט מופלאים, במיוחד סלט הארטישוק וסלט החצילים החם שפשוט - ותסלחו לי על הפלצנות - פשוט ערסל את החיך. אף פעם לא חשבתי על סלט חצילים כאוכל מנחם, אבל הנה. אחר כך הונחה במרכז השולחן קדרה ענקית ובה קוסקוס מצוין שיכול היה להספיק ל-3 או 4 אנשים, ולצידו מבחר ממולאים. דווקא כאן נרשמה אכזבה קלה - הם היו די טובים אך קצת מלוחים מדי ובכלל, זו מנה שלא הצדיקה את עלותה - 75 ש"ח. סיימנו בתה ועוגיות ויצאנו עם חשבון של 200 ש"ח לשניים ושמחה גדולה בלב.

ophirk
    מסעדה מעולה ובבר מקסים|5 26.02.13
    חשוב לבוא רעבים מאוד , כי יש אין ספור מנות מצוינות ומיוחדות. גם הטגינים מעולים וגם האוכל הצרפתי יותר

shechtery
    מסעדה מעולה ומומלצת בחום|5 04.04.11
    הייתי היום עם אורחים מחו"ל. בבר אירח אותנו כיד המלך. האוכל פשוט מעולה. אמרתי לבבר שאני מתכוון להקים מזבח לכבודו בבית ולבקש מאלוהים כל יום שייתן לי כשרון כמו של בבר. אכלנו קוסקוס מעולה עם חמישה מאכלי טג'ין שונים (טלה, עגל וממולאים). היה פשוט קסום. הבטחתי לאשתי שבקרוב ניסע כל הדרך מרמת השרון לבאר שבע רק בשביל לאכול אצל בבר.

rudolph
    באמת מצוין|5 22.03.10
    אין לנו מה להוסיף על מה שכתבו קודמינו. רק לעדכן שהמסעדה עדיין טובה. זכינו לאוכל טוב ויחס חם.

sagyi
    מסעדה נהדרת|5 23.11.08
    חזרנו שוב ומצאנו מקום נעים עם שרות וארוח מקסים של בבר הבעלים והטבח שכלל המלצות שפגעו בול. המקום מעוצב בטעם ומציע ארוחה מעולה במחיר סביר (ביחס למרכז). לרוץ ....

asarfaty
    מי היה יודע, יש אוכל טוב בב"ש!|5 06.11.08
    בשבילנו לפחות (האשכנזים מרעננה), מדובר בחדשות מרעישות למדי. יש אוכל טוב בבאר שבע. לא סתם טוב, אפילו מעולה. הכל היה משובח גם הממולאים, גם החריימה, גם הקוסקוס וגם כל המנות עם השמות המרוקאים שאני לא זוכר. אם אתם באזור, בהחלט כדאי לעצור. גם הקינוחים מצויינים וגם השירות - קזבלנקה (במובן הטוב של המילה).

assaph
    שומרים על הרמה|5 20.04.08
    הגענו בפעם הרביעית בדרך חזרה מאילת. תענוג מושלם, גם לנו וגם לילדים. קבלת הפנים, האירוח, היחס, האוכל, האוירה, הכל ברמה הגבוהה ביותר. כל ביקור במסעדה זו משאיר אותנו מאושרים. תודה לבבר על המקום המקסים, וברכות על כך שהמסעדה שומרת על רמתה במשך השנים בכל המובנים. המשיכו כך.

elimarcus
    מקסים וטעים!|5 21.12.07
    בתור תל אביבי שלא שמע על המקום מעולם, אני ממש הוקסמתי מיקוטה - קודם כל קבלת הפנים האישית של בבר מאוד נגעה ללב, שנית העיצוב היפה של חדר האירוח הפרטי אליו הובילו אותנו (היינו 7 איש) היה מאוד חמים ונעים, אך מכובד באותה המידה. האוכל - לא אוסיף הרבה לכל הדירוגים האחרים פה חוץ מלציין שהרטבים של כל מנה היו יוצאים מן הכלל, וזה בשבילי אחד המדדים הכי טובים לשף מעולה!!!