בורקס ליאון
בורקס ליאון

בורקס ליאון ובניו - מקדש הבורקס לדורותיו

פינת הרחוב הזו, שסמוכה לסמטאות שוק הפשפשים, תיראה אולי לעיניים זרות כמו פינת רחוב יפואית מוזנחת עם קירות מפויחים. גם הקונדיטוריה הזו עלולה להיראות ברגע הראשון כאילו תספק מבין ארגזי הקרטון את המבחר הרגיל של בורקס יבש. אבל אין תענוג גדול מלהתחיל כאן את היום, יחד עם ילדי השכונה ולקוחות ראשונים של בוקר מנומנם, על כוס נס קפה מלווה בשבלול פילו ענק וחם ממולא תרד וגבינה וביצת חמינדוס, או עם בוריקטס קטנים וזהובים מבצק פריך ממולאים בחציל בטעם מעושן. פעם כתבנו שבזכות אנשים כמו ליאון ופינות כמו הבורקס שלו, יפו היא מקום כל כך מקסים.
כשליאון הלך לעולמו לאחר מחלה קשה, את מקומו ירשו הבנים, אלי ואבי, שהסתובבו בקונדיטוריה מתחת לסינר של אבא כבר בתור ילדים. הם אלה שפותחים עכשיו את בצק הפילו ומרדדים אותו ליריעה דקיקה ושקופה, שמונפת ומטוטלת באוויר במיומנות מעוררת השתאות ונחתכת בסכין גדולה לדפים עדינים. בפורים נוהרים לכאן יוצאי הבלקן, שנוהגים לחגוג את החג עם מבחר בקלאוות. שקיקי פילו מלאים באגוזים קצוצים וטבולים בסירופ מתוק מדבש, טריאגונים משולשים של אגוזי מלך או פיסטוק, גלילים מתפוצצים מגבינה או תפוחים וצימוקים וטרבדוס, סהרונים של בצק פריך ממולאים אגוזים ומבושמים בקינמון ובסירופ כהה של סוכר.

friendly
    הבורקס בהטוב ביותר בארץ|5 19.08.17
    וניסיתי לא מעט...

sasmic
    בהחלט שווה את הדירוג|5 03.01.15
    אין ספק שהמקום שנהפך כבר למוסד הרוויח זאת ביושר. ביקרנו במסגרת סיור מודרך בשוק, כל המאפים שאכלנו היו פשוט ברמה אחרת ממה שאנו רגילים.

likeornot
    מלך הפילו|5 16.11.14
    וכל מה שניתן למלא אותו. אחרי סיור בשוק, עייפים ורעבים עצרנו לנשנוש קל: מבחר בורקסים משובחים. בחרנו את אלו עם הבצק פילו, מילוי גבינה+חציל: זכה במקום ראשון והשאר תמכו יפה מאחורה. אם אתם באזור: תגיעו רעבים, תמלאו שקית נייר ותטיילו עם הזהב הזה ביד. תענוג!

ממתקית
    נישנוש לבוקר|5 09.06.14
    איזה מקום, קטן עם איכות גדולה. בורקס לא שמן במבחר מילויים, מעט שולחנות עם אווירה גדולה. מומלץ להגיע רגע לפני שהאזור מתעורר.

Random01
    מעולה|5 08.06.14
    בחוץ לא אומר שום דבר... בפנים, הבורקס הכי טובות שאכלתי בחיים שלי.

pumi
    טעים טעים|5 08.06.14
    עברתי שם על הבוקר בטיול רגלי בין הסמטאות עם רעב קל. לקחתי לי בורקס על הדרך, שונה לגמרי מכל הבורקסים האחרים שטעמתי, ולצערי (הבריאותי) טעמתי לא מעט כאלו. אין את השמנוניות של המרגרינה, כאן מדבר שמן קנולה, בריא יותר. שניהם טעימים מאוד אבל כאן מדברת הבריאות, וזה חשוב לא פחות. אז אם הזדמנתם לסביבה, קפצו לטעימה קלה.

silvima
    בורקס ליאון ובניו|5 20.02.13
    תענוג לבוקר שישי- מאפים מעולים ובצק נטול שומן.

gisack
    פשוט טעים|5 25.07.12
    בורקס טעים מאוד ביחוד הגבינה וגבינת תרד.שרות מצוין

danam_20
    פשוט מצויין|5 01.06.12
    בורקס כמו שבורקס צריך להיות. בצק פריך וטרי, גבינה נימוחה..... ושירות אדיב גם בעיתות לחץ. אין מה להגיד, מעולה.

l9901
    ככה צריך להיות!|5 20.01.11
    בעקבות הכיתוב באתר שמנו פעמנו חיש קל בבוקר השקם אל בורקס ליאון ביפו. למרות העבודות הנעשות בכביש הראשי ודרך המכשולים ליעד המסומן לא נכנענו. הגענו ובהסתערות טעמנו מכמה סוגים, ישבנו ואכלנו לשובע בורקס מעולה. לקחנו גם הבייתה. ואמא שלי קבעה פה אחד: זה בורקס אמיתי. והיא יודעת! בהתחשב בשורשנו הנעוצים ביוון, ובעובדה כי אימי עד היום מתעקשת לעשות בעצמה את בצק העלים (עם חמאה ולא עם מרגרינה) נשאר לנו להסכים עימה כמו תמיד! בורקס לעניין!