28/01/2013

מלון עדן האוס
המלון הקטן והחדש שבלב כרם התימנים הצטרף בטבעיות לנבחרת המומלצים

המלצות לסוף השבוע
פסטיבל דרום אדום 2013. צילום: יעל צור, מערכת מפה סרט חדש ומומלץ ג'אנגו ללא מעצורים. צילום: Andrew Cooper
פסטיבל דרום אדום

עינות צוקים - עין פשחה - אטרקציות
| yuvalharari
פשוט מומלץ לבקר
הגענו בשבת לא עמוסה בכלל ודיי מוקדם (עשר בבוקר). התחלנו את הביקור בסיור מודרך של מדריכה...
מסעדת החלוצים 3 - מסעדות
| גביכהןצדק
מותק של מקום
העברנו ערב גשום חמים וקסום בביסטרו המתוק הזה. כל מה שאכלנו היה מצוין: מרק חרירה משובח, ברוסקטה עם אספרגוסים ומולים רעננה ומדויקת, פסטה שחורה...
טיול לעינות גונן ונחל חמדל - טיולים
| yos1410
עמק החולה על כף היד
כל אורך המסלול אינו מוצל, לכן רצוי לעשותו רק בחורף עם שמש חמימה ונעינה.המסלול הוא על המורדות המערביים...

משוב

מומלץ אחד שווה אלף מילים

בכל שנה אנו מביאים לכם את המסעדות, מסלולי הטיול, הצימרים ואתרי הבילוי המומלצים בישראל. השנה בחרנו לתעד את האנשים שמאחורי המומלצים. ארזנו לפטופ ומצלמה ונסענו בעקבות רקדנית שפתחה מסעדה בהרי ירושלים, רופא שמרפא טרקטורים בעין ורד, מורה דרך שלא הולך בתלם בשדה נחמיה, מדריך חץ וקשת שהוא גם פילוסוף זן-בודהיסטי במצפה רמון ואחרים. בסיומו של הפרויקט התבוננו בתמונות ובסיפורים וראינו שלפנינו מגוון מדהים של אנשים ומקצועות, בחירות והחלטות, דרכי חיים ואמונות. קסמם האישי של האנשים דבק במסעדה, בהצגה, בצימר או במוזיאון ולא מעט בזכותו מככבים המקומות הבאים ברשימת מומלצי מפה

המומלצים במסעדות, בצימרים, בטיולים ובאטרקציות
הנה הם לפניכם מומלצי מפה החדשים, נעים להכיר. המדבקות כבר יצאו לדרך ובקרוב תפגשו בהן בכניסה למסעדות ואתרי בילוי רבים. התרומה הגדולה ביותר מגיעה מהדירוגים שלכם. אין דבר שמרגש אותנו יותר מדירוג שמספר לנו על מקום חדש שלא הכרנו או דירוג שמעדכן מהשטח על נחל שבדיוק זורם ופרח שהתחיל לפרוח. כל הדירוגים מצטרפים לחישוב הציון ובעיקר – עוזרים לגולשים אחרים לקבל החלטות טובות יותר עבורם. המשיכו לדרג, לשתף ולהשפיע גם בשנה הקרובה ולפני שאתם יוצאים לדרך, אל תשכחו לבדוק אם המקום שבחרתם נמצא בנבחרת המומלצים של מפה

השנה ראינו כמה טרנדים קולינריים חדשים: מסעדות הדים סאם הצצות כאן כפטריות אחרי הגשם, המסעדות ה"יווניות", עם כוונות טובות אבל בלי סופלאקי או מוסקה, שתי מסעדות וייטנאמיות שאולי מבשרות על הרחבת הגזרה האסייתית מעבר לסין, יפן ותאילנד וכמובן אינספור דוכני בשר בפיתה, לחמניה וכל בצק אחר. ועוד לא דיברנו על הטרנד המרתק מכולם – הטבעונות. בין המסעדות המעניינות שנפתחו השנה כדאי להזכיר את ביסטרו החלוצים 3, המוציא של אבי לוי, ק-באב של השף יוסף חנא וכמובן עלמה היקרה והמסקרנת של יונתן רושפלד

טרנד מלונות הבוטיק ממשיך להעמיק שורשים והשנה נוספו לא מעט מלונות שעונים על ההגדרה ובהם גם מלון רוטשילד בתל אביב ומלון אפאנדי שפתח אורי ירמיאס בעכו. הבריכה המחוממת היא התוספת החדשה לשלל האטרקציות והפינוקים שתוכלו למצוא בצימרים, בהחלט שדרוג מהנה לימי חורף קרים. ויש גם הפתעה במדבר – היישוב הקטן צוקים מסתמן כמעצמת צימרים, כמובן בקנה מידה דרומי, עם בקתות חימר ובוץ יפות שמשתלבות היטב בנוף

ישראל היא אמנם קטנה אבל בכל מה שנוגע לטבע וטיולים, אין גבול לעושר ולחידושים. תחום טיולי האופניים ממשיך לגדול עם סינגלים חדשים ועם שביל ישראל באופניים המתהווה וגם באתר מפה – הוספנו עשרות סינגלים ביערות קק"ל. מאגר הטיולים שלנו גדל בכ-80 טיולים חדשים, בהם גם טיולי רכב שטח ורכב רגיל. לא מעט מסלולים נתרמו על ידכם, הגולשים, ועברו טיוב ועריכה על ידנו. 430 מסלולים באתר כבר מתאימים למכשירי ניווט ובשנה הקרובה יתווספו כמאה טיולים נוספים מתוך הספר "אטלס הטיולים השלם" שכתב עומר יגאל ושעתיד לראות אור בקרוב בהוצאת מפה

נדמה שאתרי הבילוי בארץ עוברים למיתוג חדש ובין לילה כולם הפכו ל"מתחמי בילוי". מתחם התחנה ומתחם שוק מחנה יהודה, מתחם הנמל ומתחם שוק הפשפשים, מתחם העיר העתיקה ומתחם הירידים. בכל זאת יש מקומות שעוד לא נתחמו במילה אחת - גנים לאומיים ושמורות טבע, מרכזי מבקרים ואתרי ספא, מוזיאונים וספורט אתגרי – את כולם תמצאו באטרקציות המומלצות השנה