העיר הזאת - תיאטרון אינקובטור

חברי האנסמבל הם כנראה מומלצי מפה הטריים ביותר, עם מופע שעוד לא חגג אפילו שנה להיווסדו. קצת מפתיע להעניק תואר מחייב כמו מומלץ מפה למופע טרי כל כך, אבל הוא אכן ראוי לו. ההיפ אופרה המיוחדת הזו נכתבה על ידי חברי הלהקה עמית אולמן ועומר הברון, כשעל ההפקה המוזיקלית הוצב עומר מור ואליהם חברו ליצירת המופע הסופי דורית ליליאן ורוני אראל. העיר הזאת, מחזמר ההיפ הופ הראשון בארץ שיצרו חברי הלהקה תחת כנפי תיאטרון האינקובטור, הוא בשורה מרעננת בכל הקשור למופעי הפרינג' בישראל – הצגה פורצת דרך, מבריקה וחדשנית שלא משאירה את הצופים אדישים. כל אלו ועוד, הן סיבות מספיק טובות לבחירה ולהזדמנות להיכרות ראשונה עם חברי האנסמבל הצעירים.


ירון רוולסצ'י וענת סורקין | 20.12.2012
צילום: עדי אלון, מערכת מפה
צילום: עדי אלון, מערכת מפה


העיר הזאת - תיאטרון האינקובטור
שחקנים: עמית אולמן, עומר הברון, עומר מור, דורית ליליאן, רוני אראל
איפה? מציגים בעיקר בצוותא ובבית מזי"א בירושלים
מתי התחילו: יוני 2012

לפני הכל, מה פירוש השם המופע של ויקטור ג'קסון?
השם ויקטור שגור בפינו מאז ימי התיכון, נהגנו לקרוא ככה לכל מיני אנשים כאשר שם המשפחה של ויקטור היה משתנה בכל פעם. בסופו של דבר שם המשפחה ג'קסון נבחר ללא סיבה מיוחדת. אם להודות על האמת, זה פשוט נשמע לנו אחלה.

מתי הוקם ההרכב?
ההרכב המקורי הוקם באופן רשמי תחת השם "n.o.d" לפני כחמש שנים על ידי עומר, עמית ועומר, למרות שבגדול התחלנו ליצור יחד שירי היפ-הופ וראפ עוד בימי התיכון (רוב חברי הלהקה הם בסוף שנות העשרים שלהם). ביוני 2012 הצטרפו רוני ודורית והשלימו את ההרכב שמופיע כיום.

איך נוצר החיבור עם תיאטרון האינקובטור?
עמית הוא שחקן באינקובטור מזה תקופה והוא זה שהציע את הרעיון למנהל התיאטרון. הזמנו אותו לפיילוט שעשינו, הצגנו לו חלק מההופעה, הוא התלהב, נתן אור ירוק ומשם התחלנו בבנייה של המופע השלם.

מהם מקורות ההשפעה שלכם?
ההשפעה שלנו היא שילוב של שב"ק ס, שלמה גרוניך ומתי כספי יחד עם טקסטים של חנוך לוין ובובי מק'פרין בגזרה הבין לאומית. היינו כולנו חברים בקבוצות תיאטרון שונות ומשם בעצם הגיע החיבור בין העולם התיאטרלי לעולם השירה בסגנונות היפ-הופ וראפ. היצירה הסופית היא בעצם מחווה לכל העולמות האלה יחד עם האהבה הגדולה שלנו לסרטי פילם נואר משנות ה-40.

בתור חלוצים בז'אנר של הצגות היפ הופ, איך אתם רואים את הז'אנר הזה מתפתח? מה התכניות לעתיד?
מעניין לראות איך זה יכול לעבוד על עוד טקסטים. מסקרן אותנו לקחת מחזות קיימים וותיקים ולעשות אותם בראפ ובחרוזים. ניסינו לקחת מחזות קלאסיים שכבר כתובים בחריזה ומשקל כמו תיאטרון יווני, שייקספיר ומולייר. אמנם נתקלנו בהרבה קשיים בדרך, אבל בהחלט יש מחשבות לביצוע. מעבר לזה יש כוונה לצאת עם המופע הנוכחי לחו"ל.

קיבלתם המלצות לשינויים מהקהל אחרי שההופעה עלתה?
"אנחנו כל הזמן מקבלים טיפים והצעות. ההצגה לא מוגמרת, ואנחנו לומדים תוך כדי תנועה. אנחנו מאוד פתוחים לדעות של הקהל שלנו ולמעשה אף מופע לא דומה לזה שקדם לו. בכל פעם אנחנו עובדים על קטע שונה מההצגה ומכניסים שינויים בעיקר מבחינת הטקסט. אנחנו מאוד פתוחים לביקורת ולומדים מזה המון."

זכורות לכם איזה שהן חוויות יוצאת דופן מההופעות?
באחת ההופעות בתקופת n.o.d, עלתה חיילת על דעת עצמה לבמה והתחילה לרקוד באופן די זנותי. היא הייתה לבושה כמו עובדת רס"ר וזה התחבר לנו כל כך טוב לשיר שהחלטנו להשאיר אותה על הבמה ונתנו לה את האפשרות להתפרע. אותנו זה נורא הצחיק. בפעם אחרת הגרלנו מחשב באחת ההופעות, יחד איתו הגרלנו מיץ פירות ועוד שטויות בסגנון.

במה אתם רואים את עצמכם עוסקים אם לא בתיאטרון?
כולנו מחזיקים בעוד עבודות מעבר למופע הזה. עומר מור, לדוגמא, עוסק בתרגומים מערבית ואנגלית, דורית מציירת וחולמת מילדות על וטרינריה, ורוני חולם על חמש קריירות שונות: משחק, לימודי מוזיקה, בלשנות, להיות איש עסקים ועורך דין. כנראה שהוא זה שיעסיק בסופו של דבר את כולנו.

מהן ההמלצות שלכם לגולשים בעולם הבמה הישראלי?
"אנחנו מאוד אוהבים את ההצגה מייקל של אנסמבל מייקל. מופע מעולה שזכה בהצגה הטובה ביותר בטקס פרסי הפרינג' בשנת 2009. חוץ מזה אנו ממליצים בחום על המופע של הרכב בשם 'סיסטם עלי' שהם חבר'ה מיפו שמבצעים קטעי 'ספוקן וורד' וראפ בעברית, ערבית, רוסית ואנגלית.
מאמרי מערכת