4232 חברים בקהילה!

חיפה חיפה - עיר עם הווה

מומלץ מפה 6.9

דבר מערכת מפה

חיפה חיפה – עיר עם הווה “סיבוב ברים ופאבים ברחבי חיפה”, זו הייתה הכותרת של סיור בן יומיים אליו יצאנו נציגי מדור התרבות של האתר. הכותרת בישרה רבות והתוכן קיים הרבה יותר. גילוי נאות: את חיפה אני מכיר לא רע, בתור בוגר העיר הפריפריאלית נצרת עלית, חיפה תמיד תיפקדה בשבילי כמטרופולין הגדול, העיר בה ניתן למצוא הכול – {מבורקס חם על עגלה:9275} ועד חולצה מכופתרת ברחוב הימאים לערב חג. בשבילי חיפה תמיד הייתה פנינת הצפון. העיר והים, התחתית והכרמל. יצאנו ממרכז הארץ בדרכנו צפונה בצהרי יום חמישי וכמו בסרט מוכר ונדוש, הגברנו ווליום, פתחנו את הגג ונתנו לבריזה להיכנס פנימה. הדרך צפונה סימנה לנו שדברים טובים עומדים לקרות. אחרי שעה וחצי בדרכים, הגענו. “ברוכים הבאים” בירך אותנו שלט דמיוני, 24 שעות של איזור חיוג שונה יוצאות לדרך, עכשיו. מלון הדירות {1926:109183} בעיר התחתית, היה התחנה הראשונה בביקורנו. המלון שנמצא סמוך לכיכר פריז, התגלה כפתרון זמין ונוח למי שרק מחפש לשים את הראש ולצאת לתור את חיפה. המקום מזכיר מאוד הוסטלים ברחבי העולם ובארצנו שלא משופעת במקומות כאלו זו בהחלט מחמאה. הכנו לעצמנו כוס קפה במטבחון המאובזר ודי מהר הרגשנו איך הבטן מקרקרת ושרה סרנדות לשיניים הטוחנות, אוכל. קדימה אוכל! את {מעיין הבירה:7594} כמעט ואין צורך להציג – המוסד החיפאי הוותיק ששימש בעברו כתחנת מפלט לכל יורדי הים והמלחים ממשיך לתפקד גם היום כמסעדה יהודית ‘אסלית’. ולמזלנו, שוכן ליד מלון הדירות בו התארחנו. עוד לפני שהזזנו כסא, חבורה של מלצרים חייכנים הגישה לנו פרוסות לחם טריות וחזרת – העיר התחתית, כך נדמה, מעולם לא הייתה גבוהה יותר. ללא עיכוב נוסף החלו בירות שונות לזרום לשולחן ולצדן מנות שכל אמא פולניה הייתה מתמרקת לכבודן: מרק קרפלך, קוסטיצה עגל מעושנת ושלל צלחות מזרח אירופיות קלאסיות. אווירת חג יהודי מילאה את החדר וסימנה שהבירה הבלגית כבר נותנת אותותיה… אל הכרמל קיבה מלאה וסחרור קל הם בדרך כלל סימן לחזור לחדר ולהניח ראש, לתפוס תנומה קלה ולאגור כוחות לקראת ערב רווי בברזי חביות, אך השעון הראה לנו שזה לא בדיוק הזמן לעצום עיניים ושלח אותנו מסוחררים ומחויכים לכיוון {הכרמלית:95404} – ככל הנראה האטרקציה הכי מרעננת בחיפה כולה. ירדנו במדרגות אל בטן האדמה שם קיבלה אותנו קרירות מדהימה, בריזה בעוצמת מאוורר וכרמלית מחודשת שגרמה לנו להרגיש לרגע בלונדון – מעט חו”ל בארץ. אחרי נסיעה קצרה במעלה הר הכרמל נחתנו ישירות אל {גן האם:6022}. אווירת דרום העיר התחלפה בתפאורת צפון, ברחובות שוקקי חיים ובנוף מרהיב. אחרי ארבע שעות בעיר הרגשנו כאילו ינקנו את חלב גן האם מאז ומתמיד. אל {גן החיות הלימודי:6014}, שקרוב לתחנתה הסופית של הכרמלית, הגענו לקראת שעת סגירתו. המקום היה די שומם, מה שהעניק לביקור נופך מיוחד ואחר. הגן, שממוקם על צלע הר ועטוף לאורך כל כולו בעצים וצמחייה עבותה, הרגיש לרגע כמו ג’ונגל בתוך עיר. מגוון החיות העצום (אסור לפספס את הנמרים הבאנגלים), ההליכה הנינוחה, הסדר והניקיון העניקו לנו חוויה מדהימה. לא עוד גן חיות, אלא עולם שלם ומרתק במרכז הכרמל. {טיילת לואי:41301} הסמוכה לאזור המלונות, הייתה פתרון מושלם לטיול בין ערביים לקראת שקיעה. מפרץ חיפה והים שנראה כל כך רגוע ממבט ציפור היו סיום מושלם לאור היום החיפאי ופתיחה נהדרת לליל חמישי. שוב בכרמלית, הפעם בכיוון תחתית, מנוחה קלה בחדר, סוף של שקיעה מבעד לחלון ויציאה אל חיי הלילה של חיפה. החלטנו לפתוח בברים של איזור הכרמל ולרדת אט אט לכיוון הפאבים של העיר התחתית. איך נעלה שוב לכרמל? נכון מאוד, כרמלית. חלום ליל קיץ חיי הלילה של חיפה בניגוד לאזור המרכז מתחילים בשעה מוקדמת יחסית, כך שב-22:30 ניתן לראות מקומות הומי אדם ובירות שנמזגות ללא סוף. אנשי חיפה מספרים שכך אפשר לצאת, לבלות ולתפקד כראוי ביום למחרת. האמת? משוואה הגיונית ביותר. את הערב פתחנו בבר-מסעדה {צפרירים 1:106521} שנמצא (כמה מפתיע…) ברחוב צפרירים 1, המקום הטרי שנפתח בתחילת שנת 2012 מזמן אליו את כל המי ומי של חיי הלילה בחיפה. המקום מעוצב בקפידה, האווירה שמחה, חייכנית ומזכירה מאוד ברים מובילים ברחבי הארץ. לצד המשקאות מוגשות גם מנות נפלאות שהן חלק מתפריט עשיר. בירה ראשונה – צ’ק. לאחר ישיבה קצרה ובידיעה שלפנינו עוד ערב ארוך המשכנו את מסענו במעלה הכרמל: עצרנו ב{פרנג’ליקו:7203} שמוכר היטב בגלל המטבח האסיאתי שלו, אבל התגלה כמקום ישיבה מעולה לכוס בירה צוננת וסושי טוב. מיקומו בציר מוריה מעניק גישה נוחה לשאר המקומות הבולטים בכרמל שמרוכזים כמעט כולם באותו איזור. ה{בראון:7221} שהוא כבר מוסד מיוחס וותיק, והסניף המיוחד של רשת {ברברוסה:7415} במרכז חורב, בעל אופי אפל לטובה ועיצוב שמבטיח חיכוך בלתי פוסק עם שאר המבלים. את הפתעת הערב זכינו לקבל דווקא ב{דיוק:7435}, בר עם אווירה ביתית שבאותו ערב אירח למסיבת רווקים את גלעד שליט יחד עם אחיו יואל. אין צורך להסביר את החום שהורגש אצל כולנו בלב ותחושת החופש שמילאה באופן מיידי כל חלקה קטנה בערב המיוחד הזה. סיבוב הכרמל הגיע לסיומו ולפנינו הברים והפאבים של העיר התחתית. השעה כבר לקראת חצות וידידתנו הנאמנה ‘כרמלית’ סיימה את פעילותה ופרשה למנוחתה. האצבע הונפה ומונית חיפאית הובילה אותנו אחר כבוד חזרה לדרום העיר. כל סוף הוא חיפה חדשה סיבוב התחתית החל אצל {Eli’s:60061}, פאב חביב, קטן ובעל אווירה מזמינה. התחושה הייתה שכולם מכירים את כולם ומשב רוח קיבוצי הורגש באוויר. אלי, בעל הבית, מסתובב בין היושבים, חולק איתם כוס משקה ומפזר את חיוכו לכל עבר – בהחלט מקום ידידותי למשתמש. אחרי כוס בירה צ’כית משובחת והליכה קצרה התיישבנו לנו מסוחררי שיכר בכיסאות החוץ של {ג’ק והאפונים:92990}, בדומה לאלי ולשאר המקומות בעיר התחתית גם כאן מייד הרגשנו תחושה ביתית בלתי מוסברת, אווירה שהיא הכול חוץ ממכופתרת. גולדסטאר לצד שרימפס והחיוך הרחב של ג’קי הבעלים גרמו לנו להרגיש כאילו זה הבר שלנו מאז ומתמיד. ואולי, שוב, זו הבירה (השישית) שכבר עבדה שעות נוספות… מבט חטוף אל השעון הראה שהשעה כבר שלוש שעות אחר חצות. למזלנו, המיטה הייתה מספיק קרובה, ולנו לא נותר אלא ללכת, במבטים מזוגגים מעט, לכיוון ההוסטל. החיוך שעל פנינו העיד יותר מכל דבר על חוויה חדשה, האוויר של לפנות בוקר כבר החל למלא את הריאות בריח של יום חדש ואת הלב הציפה תחושת עצבות על החזרה הצפויה למרכז. הדבר הניכר והבולט ביותר ברחובות חיפה הוא השינוי שהעיר עוברת בימים אלה. שלל אירועים מכל הסוגים, בסופי השבוע ובחגים, העיר התחתית שעברה (ועוד עוברת) שיפוץ נרחב והאווירה הכללית הנינוחה שמלווה אותך בכל מקום אליו תפנה ברחבי העיר – משהו טוב קורה בחיפה, משהו טוב והכרמלית.

פרטים נוספים

לאתר בית העסק

חסרים פרטים? יש לנו טעות?